خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار:

ریشه مشکلات شهرداری همدان نداشتن درآمد پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۰۹

اعضای هیأت امنا و شورای پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با معاون امور عمرانی استاندار همدان دیدار و به تبادل نظر پرداختند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این دیدار گفت: ریشه مشکلات شهرداری نداشتن درآمدهای پایدار است چرا که شهرداری باید هزینه خدماتی که به شهروندان ارائه می‌کند را اخذ کند.

به گزارش ایلنا از همدان، محمودرضا عراقی با بیان اینکه نیازمند تعامل بیشتر با شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان هستیم، اظهار کرد: برای تبادل نظر و هماهنگی بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها به نظر می‌رسد که به صورت ماهی یک بار باید این جلسات برگزار شود.

عراقی با اشاره به اینکه اساس کار ما بر پایه خردجمعی است، گفت: کار براساس خردجمعی تمرین و گذشت می‌خواهد و در وهله اول بحثخردجمعی حرف ساده‌ای به نظر می‌رسد اما با نگاهی موشکافانه مشاهده می‌شود که کاری سخت است.

عراقی اظهار کرد: در اتاق فکر باید با تولید فکر و اندیشه ایده داد و در کارهای اجرایی در حین حرکت خود را اصلاح کرد چرا که نمی‌توان کار اجرایی را به خاطر بروز برخی مشکلات تعطیل کرد.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین افراد اندیشه ورز هم که در کار اجرایی قرار می‌گیرند از استانداردهای خود عدول کرده و برای پیشبرد اهداف کارهای اجرایی انعطاف نشان می‌دهند چرا که بین کار اجرایی و فکر کردن تفاوت وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود ریشه مشکلات شهرداری را نداشتن درآمدهای پایدار دانست و عنوان کرد: شهرداری باید هزینه خدماتی را که به شهروندان ارائه می‌دهد را دریافت کند.

محمود رضا عراقی اضافه کرد: شهرداری در دریافت هزینه‌های خدماتی از شهروندان باید از اقشار ضعیف و کم‌درآمد کمتر دریافت کند و یارانه‌ها نیز بیشتر به دست افراد کم‌درآمد هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی حاشیه شهر طرح خوبی است، یادآور شد: در مدیریت شهری هم باید رضایتمندی مردم را در نظر گرفت و هم نفع آن‌ها را و اگر فقط به رضایتمندی بیندیشیم مشکلات شهروندان که نفع آنهاست در آینده حل نمی‌شود چرا که رضایت مردم مقطعی است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: همه باید به شرح وظایف و قدرت قانونی شورای اسلامی شهر احترام بگذاریم چرا که با تقسیم قدرت در بین مردم از فساد در قدرت جلوگیری می‌شود.

* هماهنگی و تلفیق علم و عمل انگیزه اصلی راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا گفت: با توجه به وضعیت مدیریت شهری در کشور و تجربه سه دوره گذشته شورای اسلامی شهر، این مرکز با دو هدف استفاده از نظرات کار‌شناسی دیگر شهروندان، جامعه دانشگاهی، مدیران بازنشسته و صاحب‌نظران و همین طور با توجه به اینکه مدیران شهری به علت ترافیک و ازدحام فرصت فکر کردن ندارند ایجاد شده است.

رضا میرزایی افزود: در این مرکز با بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی و افراد صاحب‌نظر و همین طور مدیران اجرایی علم و عمل با هم تلفیق می‌شود تا از مدیریت‌های سلیقه‌ای و شخصی در مدیریت شهری جلوگیری به عمل آید.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به مصوبه دولت در خصوص واگذاری ۶۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی درون شهری به بخش خصوصی با ۱۰ درصد قیمت، افزود: با اجرای این مصوبات مشکلات عدیده‌ای در بخش حمل و نقل عمومی ایجاد شده است و برای مثال اتوبوس ۱۷۰ میلیون تومانی با ۱۷ میلیون تومان واگذار شده و در حال حاضر به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم و به کمک دولت برای حل این مشکل نیاز است.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری در اجرای پروژه‌هایی از جمله ایجاد فضای سبز ۹۰ هکتاری روبه‌روی فرماندهی انتظامی استان، پارک ۴۸ هکتاری پارک ملل، تپه حاج‌عنایت و ساماندهی ورودی‌های شهر به خصوص بلوار بسیج نیازمند کمک دولت است.

* حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان

در ادامه این جلسه نرگس نورا…‌زاده - عضو شورای اسلامی شهر همدان و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان - به ارکان این مرکز اشاره کرد و گفت: رکن اول این مرکز با عضویت هفت نفر از اعضای شورا، یک نفر هیأت علمی و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری همدان تشکیل شده که تاکنون ۱۶ بار تشکیل جلسه داده است.

نورا…‌زاده افزود: یکی دیگر از ارکان این مرکز شورای پژوهشی است که با عضویت ۱۰ نفر از اساتید دانشگاه‌ها و بازنشسته‌ها شکل گرفته و از اول سال جاری تاکنون شورای پژوهشی شش جلسه تشکیل داده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان به تشکیل اتاق فکر در کنار این مرکز اشاره کرد و یادآور شد: با همفکری اساتید و صاحب‌نظران طرح‌ها به صحن شورا ارائه و بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و تاکنون اتاق فکر ۲۷ جلسه با ۳۰۰ نفر ساعت با حضور ۴۴ نفر از اساتید تشکیل داده است.

* طی دو ماه گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی در همدان انجام شده است

همچنین در ادامه شهردار همدان با بیان اینکه مغایرت‌هایی در طرح تفصیلی وجود دارد که نیازمند بازنگری و انجام طرح مطالعاتی و پژوهشی است، گفت: اگر مرکز مطالعات و پژوهش‌ها در شورای اسلامی شهر سه سال پیش شکل گرفته بود امروز این مشکلات را نداشتیم.

سید مصطفی رسولی به ساخت و سازهای غیرمجاز و بی‌رویه در شهر اشاره کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از بروز ساخت و سازهای غیرمجاز به همکاری تنگاتنگ راه و شهرسازی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر نیاز است.

رسولی با بیان اینکه شهرداری کارهای خود را انجام می‌دهد، اضافه کرد: طی دو ماه گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال در سطح شهر آسفالت‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توان شهرداری در تأمین منابع مالی محدود است، از اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای اتوبوس‌های درون شهری در همدان خبر داد و افزود: مدیریت ارشد استان باید دستگاه‌های مختلف و به خصوص خدمات‌رسان را برای همکاری با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مجاب کند تا یک طرح مطالعاتی و علمی انجام شود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه هر یک از حاضران در جلسه از جمله دکتر گودرزی‌سروش عضو هیأت علمی مرکز پژوهش‌ها، قراباغی، رضایی، رحیمی‌فر، نظری و خجسته اعضای شورا به اظهارنظر پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز