خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان خبر داد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۷۹ پروژه در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۶۶۵

استاندار همدان اعلام کرد: در مجموع در هفته دولت ۱۱۷۹ پروژه در سطح استان با اعتبار ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه قرار است در هفته دولت امسال در شهرستان‌های مختلف ۱۰۰۴ پروژه را مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار دهیم، افزود: در شهرستان همدان ۱۴۶ پروژه، ملایر ۲۵۴ پروژه، تویسرکان ۶۵ پروژه، اسدآباد ۸۷ پروژه، بهار ۷۳ پروژه، کبودراهنگ ۱۰۴ پروژه، رزن ۱۱۳ پروژه، درگزین ۵۷ پروژه و یک پروژه استانی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: ۱۷۵ پروژه نیز به تفکیک‌ در همدان ۲۸ پروژه، ملایر ۲۹ پروژه، نهاوند سه پروژه، تویسرکان هفت پروژه، اسدآباد ۱۵ پروژه،  بهار ۳۱ پروژه، رزن ۱۸ پروژه، فامنین ۱۳ پروژه و درگزین ۱۱ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در مجموع در هفته دولت ۱۱۷۹ پروژه با اعتبار ۵۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در چهار مناسبت هفته دولت و دهه فجر دو سال گذشته ۲۷۱۰ مورد افتتاح و ۴۳۱ مورد کلنگ‌زنی پروژه در مجموع با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان داشتیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی، پروژه تأمین آب از سد تالوار با پیشرفت ۳۲ درصد ۱۷ سال بر زمین مانده بود که با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اقدامات تکمیلی آن انجام و ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه نیز احداث شد و در حال حاضر ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه آب به همراه برداشت از چاه و سد انتقال می‌یابد.

استاندار همدان بیان کرد: تصفیه‌خانه شیخی جان الان در حال فعالیت است. البته قدرت تصفیه ۱۸۰۰ لیتر فراهم شده اما در حال حاضر بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه انتقال می‌یابد و در روزهای آینده به ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه و تا پایان تابستان به ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی با اشاره گلوبال بودن اعتبار این پروژه مطرح کرد: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب به همدان هزینه شده و مبالغی هم برای اقدامات تکمیلی لازم است.

قاسمی‌فرزاد افزود: تابلو برق‌های تعبیه شده در تصفیه‌خانه باید جابه‌جا و سوئیچ‌هایش نصب شود و انتقال آب با برق سراسری انجام گیرد، چراکه هم‌اکنون با دیزل ژنراتور در حال انجام است و بعد از اتصال به شبکه سراسری شود پمپاژ آب به ۱۸۰۰ لیتر خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با گلایه از افزایش مصرف آب در سال‌جاری به نسبت سال گذشته مطرح کرد: میزان اوج مصرف آب در سال گذشته ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه بود اما امسال به ۲۰۵۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اعطای پاداش به کم‌مصرف‌ها اظهار کرد: از ۱۴۵ کیلومتر آب پمپاژ و تصفیه می شود بنابراین باید صرفه‌جویی صورت گیرد، به نظر این میزان افزایش طبیعی نیست بنابراین دستور بررسی صادر شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵۰ لیتر در ثانیه آب تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: پارسال ذخیره سد اکباتان زیر یک میلیون مکعب آب بود اما خوشبختانه در حال حاضر به ۷.۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه بیان کرد: در بحث الحاق زمین، در ۲۸ شهر زمین مورد نیاز برای احداث مسکن تأمین شده است و در بعضی شهرها در هفته دولت واگذاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خرداد امسال کلنگ ۱۲ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهر همدان زده شد و در مقیاس ۳۵۰۰ واحد اقدامات و پیشرفت خوبی صورت گرفته است در ضمن در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرک جدید اکباتانا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: برای ساخت مسکن ملی در همدان، منابع بانکی در حال تخصیص است به‌ طوریکه ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد درنظر گرفته می‌شود در ضمن بحث واریز وجه از سوی متقاضیان حتما صورت گیرد تا پیشرفت کار با مشکل مواجه نشود.

استاندار همدان به پروژهایی که اعتبار سفر ریاست جمهوری به آن‌ها تخصیص یافته، شامل تکمیل بیمارستان اکباتان، چهارخطه کردن مسیر همدان- علیصدر و راه آهن همدان، ایستگاه راه‌آهن همدان، کنارگذر غربی همدان به نام سیدجمال و مرکز جامع سرطان اشاره کرد و یادآور شد: طرح جامع شهر همدان نیز بعد از شش سال بلاتکلیفی تعیین تکلیف شد.

وی به حضور کارشناس یونسکو در همدان و آغاز بررسی اقدامات انجام شده برای ثبت جهانی هگمتانه اشاره و مطرح کرد: راه‌اندازی پنجره واحد برای صدور پروانه ساختمانی نیز انجام شده و تأمین آب شرب ۱۶۰ روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد و برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر تفاهم‌نامه سه ساله خواهیم داشت.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری تعیین تکلیف و واگذاری ۵۶ واحد تولیدی تحت تملک بانکی که منجر به واگذاری ۲۱ واحد برای احیاء و راه‌اندازی مجدد شد، امکان‌سنجی ۹ سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده و شروع مطالعات ۱۲ فرصت سرمایه گذاری دیگر را نیز داشتیم در ضمن راه‌اندازی سامانه "کار اینجا" و سامانه "ناظر" برای ثبت تخلفات بازار اجاره بهای مسکن و نحوه پرداخت حق کمیسیون مشاور املاک نیز انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز