خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

آب آشامیدنی همدان سالم و منطبق با استاندارد سازمان جهانی بهداشت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آب منتقل شده از سد تالوار به شهر همدان با تلاش متخصصان حوزه سلامت، از نظر آرسنیک منطبق با استانداردهای ملی و سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران افزود: میزان آرسنیک موجود در آب شهر همدان به زیر ۱۰ رسیده است.

وی ادامه داد: کارهای علمی از جمله ارسنیک زدایی بر روی آب انتقالی از سد تالوار به همدان صورت گرفته است و بر این فرآیند کارشناسان وزارت نیرو و دانشکده بهداشت نطارت داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان پورسینا شهر بهار خبر داد و گفت: کودکانی که از نظر ذهنی عقب هستند هنگام ترمیم دندان با پزشک همکاری لازم را ندارند بنابراین دندان پزشکی تحت بیهوش در نطر گرفته شد.

مجذوبی افزود: ۲ متخصص بیهوشی در بیمارستان پورسینا بهار مستقر شدند و پس از بیهوش کردن بیمار تمامی فرایند های لازم برای ترمیم یا کشیدن دندان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بیمارستان پورسینا شهرستان بهار دومین مرکزی درمانی در کشور است که دندانپزشکی تحت بیهوشی در آن صورت می گیرد و در این راستا برای بیماران غی بومی و همراهان آنها سوئیت برای اقامت پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک سال گذشته جند رشته جدید شامل فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی، علوم تشریح، مهندسی بهداشت محیط، ژنتیک انسان و سلامت در بلایا و حوادث در این دانشگاه راه اندازی شد.

مجذوبی افزود: بیمارستان های مستقر در برخی از شهرستان ها ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به بیمارستان آموزشی را دارند بنابراین کار کارشناسی، اعتبار بخشی لازم برای تحقق این موضوع در حال انجام است.

وی درباره مهاجرت پزشکان و پرستاران نیز گفت: جمعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان به حدود ۱۳ هزار نفر می رسد که از این تعداد ، میزان مهاجرت اعضای هیات علمی و پرستاران استان انگشت شمار است هر چند عده ای با هدف رفاه و شرایط بهتر مهاجرت می کنند.

وی بهره برداری بیمارستان فاطمیه را از اقدامات خوب دانشگاه در راستای توسعه و تجهیز بخش درمان ناباروری دانست و گفت: بیمارستان اکباتان نیز با ۹۶ درصد پیشرفت در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان سال بهره برداری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر هیات دولت برای تکمیل مرکز جامع سرطان همدان مصوب شده و به تازگی بزرگترین مناقصه تاریخ دانشگاه علوم پزشکی به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان برای این طرح برگزار شد تا بتوان آن را در مدت زمان ۲ سال افتتاح کنیم.

مجذوبی درباره بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان نیز بیان کرد: در تلاش برای تامین مکانی در بلوار آیت الله نجفی به واسطه قرار داشتن این بلوار در مسیر تردد زائران امام حسین (ع)، کریدور غرب کشور و فراهم بودن زمینه توریسم درمانی، برای ساخت این بیمارستان هستیم.

وی راه اندازی مرکز شتابدهی، تخصیص فضای جدید برای استقرار هسته‌های رشد، ۲۱ مورد اختراع داخلی و اقدام دانشگاه در جهت دریافت مجور پارک علم و فناوری حوزه سلامت برای تولید محصولات سلامت محور در از اقدامات موثر دانشگاه در راستای تحقق شعار سال دانست.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی کلینیک پالس‌تراپی، کلینیک توانبخشی، سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی، درمانگاه طب ایرانی در بیمارستان سینا و رادیوتراپی دولتی از اقداماتی است که طی یک‌سال گذشته انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز