خبرگزاری کار ایران

پاسخ شرکت آبفای همدان درباره ابهامات ایجاد شده نسبت به وجود آرسنیک در آب تالوار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۰۰

سخنگوی صنعت آب در استان همدان درباره ابهامات ایجاد شده نسبت به وجود آرسنیک در آب منتقل شده از سد تالوار، گفت: از آنجا که تمامی شرکت های آب و فاضلاب مکلف به رعایت استاندارد ملی آب یا نشریه ۱۰۵۳ هستند بنابراین آب مورد بهره برداری از سد تالوار پیش از ورود به شبکه توزیع از طریق مراجع ذی صلاح از جمله مرکز بهداشت مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید عزیزی متواضع با اشاره به نگرانی و شایعات منتشره درباره آرسنیک موجود در آب تالوار مطرح کرد: دادستان استان با ورود به این موضوع در حال بررسی ابهامات است که مسلما پس از اتمام بررسی، نتیجه را به مردم شریف استان اطلاع رسانی خواهد کرد. 

وی با این توضیح که بیشتر آب های سطحی و یا زیرزمینی دارای مقادیری آرسنیک  هستند، گفت: البته این میزان باید براساس استاندارد ملی آب آشامیدنی کمتر از یک صد میلی گرم بر لیتر باشد و مردم یقین داشته باشند کیفیت خط قرمز شرکت های آب و فاضلاب بوده و به هیچ عنوان آب غیراستاندارد در سیستم آبرسانی شهر همدان توزیع نخواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: مشاور پروژه انتقال آب از سد تالوار یقینا بر اساس فاکتورهای موجود در آب پشت سد تالوار تصفیه خانه را طراحی کرده است.

عزیزی متواضع در بخش دیگری ضمن ارائه گزارشی در زمینه مجموعه اقدامات انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته به منظور آبرسانی به شهر همدان، گفت: طی ۱۱ روز کاری و فعالیت در شش جبهه کاری از مجموع ۱۶ کیلومتر خط اضطراری انتقال آب از سد تالوار تاکنون ۱۵.۳ کیلومتر حفاری و ۱۰.۳ کیلومتر لوله گذاری و بخش عمده لوله های مورد نیاز طرح در محل کارگاه دپو شده است.

وی درباره انتقال آب از چاه‌های کشاورزی نیز توضیح داد: در بخش چاه های کشاورزی نیز تاکنون ۵۳ حلقه چاه به شبکه متصل شده که از این تعداد ۴۳ حلقه وارد مدار بهره برداری شده است.

عزیزی متواضع همچنین ضمن اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته قرارگاه آبرسانی تانکری شهر همدان اظهار کرد: در بخش آبرسانی تانکری روز گذشته همکاران ما موفق شدند در قالب ۱۸۳ سرویس دو میلیون و ۱۴۹ هزار لیتر آب را در سطح شهر به مناطق پایش شده از طریق مرکز ۱۲۲ انتقال دهند و تا ساعت ۱۳ امروز نیز ۸۵ سرویس معادل یک میلیون لیتر آب شرب تانکری میان مردم توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به لطف خدا شبکه آبرسانی در شهر همدان تا حد زیادی به پایداری نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: براساس گزارشات مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب اکثر کوچه هایی که با مشکل قطع یا افت فشار مواجه بودند رفع مشکل شدند ضمن اینکه با تلاش همکاران من با ایجاد یک خط ۵۰۰ متری مخزن چهل چمن تا غروب امروز به کوی محمدیه متصل و مشکل کم آبی و افت فشار در این نقطه از شهر نیز برطرف میشود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در روزهای معمول ۱۸۵۰ لیتر در ثانیه آب در شهر همدان تولید می شد، گفت: با خروج تصفیه خانه بهشتی ۹۰۰ لیتر از این آب از مدار بهره برداری خارج شده بود که خوشبختانه بخش مهمی از کسر آب هم  از محل چاه‌های کشاورزی  و سایر منابع ایجاد شده همانند چاه های واقع در آق حصارجبران خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز