خبرگزاری کار ایران

یک هزارو 600 بازرس نظارت بر انتخابات استان همدان را برعهده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۳۵۸

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۶۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه، کار رصد و نظارت بر روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این استان را برعهده دارند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرهاد فرزانه روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر شعبه، یک بازرس ثابت و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سر بازرس و به ازای هر ۱۵۰ شعبه یک نفر به عنوان بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم، فرایند کنترل و رصد برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی بیشترین تخلف انتخاباتی در یک ماه گذشته بوده است اظهار داشت: مردم می توانند شکایات یا تخلفات داوطلبان، مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات) و تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ برای رسیدگی و بررسی دقیق به هیات بازرسی گزارش کنند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان خاطر نشان کرد: به دنبال ثبت شکایت در سامانه ، این گزارش تخلف به صورت آنلاین به وزارت کشور منتقل شده و با توجه به نوع تخلف، موضوع رسیدگی می شود. 

فرزانه با بیان اینکه نمایندگان هیات بازرسی تا پایان زمان شمارش آرا در شعب اخذ رای حضور دارند گفت: کلاس های آموزشی برای بازرسان و سربازرس ها برگزار شده تا به تکالیف خود آشنا و آن را به خوبی انجام دهند.

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز