خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات عبدالناصر همتی:

رقیب اصلی اصلاح طلبان در این دوره آرای خاموش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۴۸۳

رئیس ستاد انتخابات عبدالناصر همتی گفت: رقیب اصلی اصلاح طلبان در این دوره آرای خاموش است.

به گزارش ایلنا از همدان، جواد گیاه شناس در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پس از اعلام لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان و پس از اجماع زمینه برپایی ستاد دکتر همتی سازماندهی شد و این ستاد علاوه بر شهرستان‌ها استان در همدان نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

گیاه شناس با بیان اینکه در بین مردم یک نوع بی انگیزگی پیش روی انتخابات 1400وجود دارد، بیان کرد: هر زمان که مردم به هر دلیلی نسبت به انتخابات بی اعتماد شدند، تبعات بدی بوجود آمد.

وی ادامه داد: نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد نیمی از جامعه یا تصمیمی نگرفته اند و یا هنوز کاندیدایی را انتخاب نکرده اند.

گیاه شناس افزود: از طرفی مردم ما همواره حماسه آفرین بوده اند و از سوی دیگر نارضایتی هایی دارند که به حق است و هنوز هم پاسخ های مناسبی برای رفع مشکلات معیشتی خود دریافت نکرده اند.

وی همتی را یکی از فرماندهان جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: با وجود اینکه ترامپ هر بار کمربند تحریم را تنگ تر می کرد و فروپاشی ایران را فریاد می زند، اما اجازه ندادند شیرازه اقتصادی کشور دچار فروپاشی شود.

رئیس ستاد همتی در همدان عنوان کرد: دیدگاه صاحبنظران اقتصادی این است که تعامل مناسب تری در عرصه بین المللی ایجاد کنیم و رابطه با چین، کره جنوبی و ژاپن تا اروپا، کشورهایی هستند که در اقتصاد کشور می توانند موثر باشند.

وی با اشاره به شعار دولت همتی با عنوان " تعامل از خانه تا جهان" گفت: واکسیناسیون و تامین واکسن از اولویت های مهم دولت  همتی خواهد بود.

گیاه شناس گفت: در دولت همتی اقتصاد، معیشت، نرخ ارز، حفظ بازار سرمایه، افزایش تولید ثروت ملی مورد عنایت قرارمی گیرد و قطعا از متخصصان اقتصادی در این عرصه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی ایران ساختاری دولتی است، گفت: با تکانه ای، بسیاری از مسائل اقتصادی به مسائل اجتماعی تبدیل شده و بحرانی می شود.

گیاه شناس توجه به ابعاد توسعه منطقه ای هر استان را از دیگر برنامه های همتی عنوان کرد و افزود: با شکل گیری برنامه مزیتی هر استان شاهد شکوفایی اقتصادی بومی محلی هر منطقه خواهیم بود.

وی پراکندگی برنامه ها، نبود منابع  وعدم جذب سرمایه گذار خارجی را از مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: متاسفانه شاهد مهاجرت به حاشیه شهرها و مراکز استانها هستیم که در سازوکارهای این بخش هم تجدیدنظر جدی صورت می گیرد.

رئیس ستاد همتی با بیان اینکه نابرابری های اجتماعی و اقتصادی افزایش یافته است، گفت: شکاف طبقاتی یک ابر بحران اجتماعی است که ممکن است به بحران امنیتی تبدیل شود.

گیاه شناس با بیان اینکه در وضعیت تیم اقتصادی در دوره اول دولت، هماهنگی مناسبی برقرار بود، افزود: با خروج طیب نیا گسستگی قابل توجهی در این تیم بوجود آمد.

رئیس ستاد همتی، رقیب اصلی اصلاح طلبان در این دوره را آراء خاموش اعلام کرد و بیان داشت: صحنه انتخابات امسال شبیه سال 92 است و تا امروز بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته 50 درصد از جامعه هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز