خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان:

پرداخت 512 فقره تسهیلات اشتغالزایی طی سال‌جاری/

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۶۱۳

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال جاری ۵۱۲ فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان هوشنگ حیدرنژادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از واگذاری ۳۲ فقره از املاک تملیکی این بانک به مالکان سابق و اشخاص ثالث خبر داد و گفت: ۱۱۲ فقره زمین، منزل مسکونی و طرح در تملک بانک کشاورزی استان بوده که در سال جاری ۳۲ فقره به مبلغ ۴۷ میلیون ریال به مالکان سابق و اشخاص ثالث به منظور احیاء و بهره‌برداری مجدد واگذار شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۷ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۶ هزار و ۳۳ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی دارد.

وی از پرداخت ۹۲۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بانک کشاورزی استان همدان در سال جاری با جذب ۹۹ درصدی اعتبارات توانسته ۱۰۸۶ فقره تسهیلات ازدواج به ۹۲۹ متقاضی را پرداخت کند که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱ درصدی دارد.

حیدرنژادیان با بیان اینکه بانک کشاورزی قابلیت خدمت‌رسانی به سایر بخش های اقتصادی را نیز دارد، از مشارکت این بانک در ساخت سد گرین خبر داد و گفت: ۱۷۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بانک کشاورزی، صادرات و تجارت در ساخت سد گرین نهاوند صورت گرفته که ۴۰ درصد سهم سرمایه‌گذاری را بانک کشاورزی برعهده دارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف کشاورزی، یادآور شد: در بخش تسهیلات گلخانه‌ها با احتساب توسعه روستایی، ۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۹۶ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت برابری از نظر مبلغ داشته است.

حیدرنژادیان با تأکید بر اینکه در بحث تسهیلات گلخانه‌ها شاید کمتر از پنج درصد مشکل در بانک باشد، افزود: بانک کشاورزی از این که بتواند عملکرد استان را در بخش گلخانه‌ای ارتقاء دهد، استقبال می‌کند اما گاهی ناتوانی مجری طرح در ارائه مدارک و مستندات و وثایق باعث می‌شود میزان پرداخت ها کم شود که در بانک مشکلی در زمینه پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۴۱۹ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳۵۱ میلیارد ریال در بخش مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است، اظهار کرد: در رونق تولید نیز ۱۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شده که عمده این پرداختی ها به شکل تمدید بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری ۹۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی جذب شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۳۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با بیان اینکه مطالبات غیرجاری استان در پایان دی ماه امسال ۲۵۱۲ میلیارد ریال بوده است، افزود: این مقدار ۸.۹ از کل مطالبات و تسهیلات استان را در مقطع یاد شده شامل می‌شود این درحالیست که میزان این ضریب در سطح بانک کشاورزی کشور ۹.۷ درصد است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ریسک اعتباری استان همدان برای سومین سال پیاپی به کمتر از میانگین کشوری این بانک رسیده است، بیان کرد: وصول مطالبات استان تا اوایل بهمن ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده و درصد کلی وصولی استان ۸۴.۶ درصد بوه است.

وی با اشاره به اینکه کشاورز کارت برای تأمین نهاده های مورد نیاز کشاورزان تا سقف ۱۰ هکتار برای کشاورزان تدارک دیده شده است، یادآور شد: در سال جاری ۷۶۵ کشاورز کارت به مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال به کشاورزان استان همدان پرداخت شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز