خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم:

ساماندهی کارگران ساختمانی قم اجرا نشده است/ با برپایی دو چادر که طرح اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۳۹

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم، با بیان این که با زدن دو چادر طرح ساماندهی کارگران ساختمانی اجرا نمی شود، گفت: با وجود دستورات و تأکیدات استاندار قم در ابتدای سال 99 برای بحث ساماندهی کارگران ساختمانی، به دلیل پای کار نبودن برخی از مسئولان مربوطه، این مهم تحقق نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عباس شیری، عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن 29 آبان ماه سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اگر به روح قانون کار توجه شود، بسیاری از مشکلات فعلی پیش نخواهد آمد و اگر امروز جامعه کارگری مشکلاتی را می بیند به این دلیل است که عده ای با دور زدن قانون، به نفع خود عمل می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی در استان قم، گفت: ما از سال 92 تا کنون پیگیر اجرایی شدن این طرح بودیم که امروز بعد از گذشت چندین سال، فقط دو نقطه از شهر قم آن هم با پوشش چادر در اختیار تشکل های کارگری قرار گرفت که یکی از آن ها هم به دلیل جانمایی نامناسب، مورد استقبال جامعه کارگری قرار نگرفت.

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان این که با وجود تأکیدات استاندار قم در ماه های ابتدایی سال 99 به مسئولان مختلف استان، برای انجام امور ساماندهی کارگران ساختمانی قم، اما این مهم اجرایی نشده است، گفت: برای مثال اداره کار می گوید من فقط هماهنگ کننده امورات هستم و مسئولیت خاص دیگری ندارم و متأسفانه کار آن طور که ما انتظار داریم پیش نرفت؛ انتظار داشتیم از کمیته ساماندهی کارگران ساختمانی که در ابتدای امسال تشکیل شد، نیروی انتظامی، دادستانی، فنی حرفه ای و ... همه پای کار می آمدند اما متأسفانه آن طور که می خواستیم و انتظار داریم نشد.

او افزود: اگر به کارگر می گوییم که بجای قرارگرفتن در سر چهارراه ها به این چادرها مراجعه کند، باید انگیزه لازم را هم برای او فراهم کنیم، در حالی که امروز انگیزه ای برای کارگر برای رفتن به آن چادر و در نهایت بیکار ماندن او وجود ندارد.

شیری همچنین گفت: شهر مشهد با وجود این که طرح ساماندهی کارگران ساختمانی را از جامعه کارگری قم گرفت، امروز به خوبی آن را اجرایی کرد و شورای شهر و شهرداری آن شهر واقعا سنگ تمام گذاشتند اما متأسفانه در قم انتظار ما برآورده نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز