خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

۸۰ درصد کودکان کار در قزوین دارای خانواده هستند/ ۳۹ درصد کودکان کار استان غیرایرانی‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۰۴

مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: 317 کودک کار در استان قزوین از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند که 80 درصد آنها دارای خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی اظهار کرد: از بین ۳۱۷ کودک کاری که در استان قزوین از بهزیستی خدمات می‌گیرند، ۸۰ درصد آنها دارای خانواده بوده و در طول روز ساعات‌هایی را به منظور کار در خیابان سپری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: حدود سه و نیم درصد از کودکان خیابانی، کارگر در مشاغل کاذب بوده و روابط‌شان با خانواده قطع شده و خانواده منتظر بازگشت آنها نیست و همچنین حدود 7 درصد از کودکان کار و خیابان در خانواده‌های بدسرپرست زندگی می‌کنند.

به گفته وارثی، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که ۶۱ درصد کودکان در استان قزوین ایرانی و ۳۹ درصد غیرایرانی هستند.

وی در خصوص مشکلات تحصیلی کودکان کار و خیابانی، بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل هستند که علل آن فقدان استطاعت مالی، نبود تمایل به تحصیل و مدرسه و ضعف در کسب نمره و... است.

این مسئول به سلامت و بهداشت کودکان اشاره کرد و گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد که حدود ۹۴ درصد کودکان کار و خیابانی سالم بوده و ۶ درصد باقی مانده دچار بیماری‌های روان، جسمی و دارای معلولیت ذهنی هستند.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: بررسی نوع کار کودکان کار در قزوین نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از کودکان کار و خیابان مشغول دستفروشی، ۱۵ درصد به صورت بی‌هدف در خیابان، هشت و نیم درصد مشغول تکدی گری، ۱۰ درصد به کار جمع آوری ضایعات و حدود ۱۶.۵ درصد کودکان به کارهایی نظیر شیشه شویی، پادویی و... مشغولند.

وارثی خاطرنشان کرد: ۸۷ درصد از کودکان کار شناسایی شده پسر و ۱۳ درصد دختر بوده و بیشترین گروه سنی کودکان در محدوده ۶ تا ۱۱ سال است.

وی یادآور شد: افتتاح و راه‌اندازی مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در ۲ مرکز، شناسایی و جذب کودکان کار و خیابان توسط مراکز غیردولتی و اورژانس اجتماعی، اجرای طرح مهرانه، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی - آموزشی لوازم التحریر، بررسی مسائل پزشکی و انجام آزمایش‌های هپاتیت و ایدز و همچنین اجرای اردوهای تفریحی و فرهنگی از عمده اقدامات بهزیستی قزوین در قبال این کودکان است.

کودکان خیابانی بر اساس ماده یک پیمان نامه یونیسف، به افرادی اطلاق می‌گردد که زیر ۱۸ سال بوده و در خیابان زندگی و کار می‌کنند؛ این افراد عمدتا یا خانواده‌ایی ندارند و یا امکان دسترسی به خانواده وجود دارد و خانواده نیز منتظر بازگشت آنهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز