خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

چتر حمایتی کمیته امداد بر سر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار/ آغاز ساخت ۵۷۵ واحد مسکونی برای مددجویان زلزله ترکمنچای و سراب

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۱۵۹

رئیس کمیته امداد کشور گفت: طراحی و ساخت ۵۷۵ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ترکمنچای، سراب و میانه آغاز شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال تحویل دهیم.

سیدمرتضی بختیاری شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یک میلیون و ۵۵۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود ۶۵۰ هزار خانوار هم از تبصره ۱۴ زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از خدمات شامل خدمات تحصیلی، درمانی، اجاره مسکن و غیره به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: در زلزله اخیر ترکمنچای، میانه و سراب که بازدید از نزدیک هم داشتیم از بین واحدهای تخریب شده ۱۰۰ درصد و بلااستفاده ۵۷۵ واحد مسکونی مربوط به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بود که کار احداث آغاز شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال تحویل مددجویان دهیم.

بختیاری با اشاره به زلزله سال گذشته در کرمانشاه بیان کرد: در کمتر از یک سال، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زمان مسئولیت فتاح رئیس پیشین کمیته امداد برای مددجویان کمیته امداد احداث و به آنان تحویل داده شد.

وی افزود: در حوادث غیرمترقبه در احداث واحدهای مسکونی جدید برای آسیب دیدگان حوادث، نقش مردم حرف نخست را می‌زند  و مسئولان به ویژه مدیریت بحران و بنیاد مسکن هم نقش آفرینی می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رعایت تکریم مددجویان در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و مقام معظم رهبری بر تحقق این مهم تاکید داشته اند.

رئیس کمیته امداد کشور مطرح کرد: کمیته امداد در مقوله اشتغال و مسکن مددجویان تلاش می‌کند و در زمینه توانمندسازی مددجویان به لحاظ روحی و روانی و استقلال و قدرت روی پای خود ایستادن فرهنگسازی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز