خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توسعه فرودگاه های کردستان راهی به سوی افزایش صادرات

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۲۴۲

استاندار کردستان گفت: توسعه فرودگاه های استان خصوصا راه اندازی فرودگاه سقز باعث جذب سرمایه گذار شده و در زمینه افزایش صادرات بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زاهدی با بیان اینکه بخش عظیمی از صادرات ما به اقلیم کردستان، مصالح ساختمانی است، افزود: به علت کاهش قیمت نفت و کمبود درآمد در اقلیم کردستان این بخش از صادرات تقریبا متوقف شده است.

وی ادامه داد: ناامنی در عراق و عدم اطمینان به آینده و عدم وجود سرمایه گذار در اقلیم کردستان باعث کاهش صادرات شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد: بسته بندی به شیوه اصولی، کیفیت مناسب کالا و انجام به موقع تعهدات صادرات در افزایش صادرات و تولید ما موثر است و باید تولیدکنندگان به این امور مهم توجه کنند.

 زاهدی ادامه داد: حجم وسیعی از ترانزیت کشور از مرز باشماق مریوان که عمدتا سوخت است، انجام می شود و به جاده‌های استان آسیب جدی می‌‌زند لذا نیاز است که بخشی از درآمد این مهم به خود استان داده شود.

وی افزود: بازارچه های رسمی می توانند به روند افزایش صادرات کمک کنند و با پیگیری های مکرر بازارچه باشماق با توافق دولت مرکزی عراق به بازارچه رسمی تبدیل شده است.

به گفته استاندار کردستان، بخش عمده‌ای از صادرات کردستان به کشور عراق، مصالح ساختمانی بود که به خاطر توقف ساخت و ساز در اقلیم عراق، متوقف شده است.

وی افزود: مباحث بسته‌بندی، کیفیت کالا و بروکراسی اداری از دیگر دلایل کاهش صادرات کالا از مرزهای رسمی به خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت و مناسب بودن راه های منتهی به مرزها در روند صادرات موثر هستند، گفت: وزارت راه و شهرسازی به بهبودی راه های منتهی به مرزها توجه بیشتری داشته باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد : باید بانک ها در بازارچه های مرزی توسعه یابند و برای مبادلات بانکی صادر کنندگان ساده و موثر صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز