خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله زنجان خبرداد؛

بالغ بر 146 هزار تن کالاهای اساسی در یک گذشته توزیع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۶۳

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، از توزیع 146 هزار و 396 تن کالاهای اساسی به مردم استان در سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، ولی الله زمانی، امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: 146 هزار و 396 تن انواع کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، آرد خبازی و آرد خانه پز روستایی در راستای ماموریت‌های اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، با اشاره به اینکه 145 هزار و 558 تن آرد برای مصارف شهروندان زنجانی توزیع شده است، افزود: برای تولید آرد سال گذشته استان بیش از 150 هزارتن گندم از ذخایره اداره کل به کارخانجات آردسازی استان اختصاص داده شده و مابقی آرد مورد نیاز از کارخانجات سایر استان ها تامین شده است.

وی، با بیان اینکه برای مصارف واحدهای خبازی 140 هزار و 738 تن آرد اختصاص داده شده است، تصریح کرد: بیش از 4 هزار 820 تن آرد برای مصارف خام روستایی  فاقد واحد نانوایی و بیش از 20 هزارتن آرد برای مصارف صنف و صنعت توزیع شده است.

این مسئول دراستان، با اشاره به اینکه آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های 40 کیلویی می باشد، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع دو، نوع شش، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تامین و بدست نانوایان و مردم عزیز زنجانی رسیده است.

زمانی، ادامه داد: 3 هزار و 289 تن شکر سفید نیز در بسته‌بندی‌های مختلف و با احتساب 1درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، افزود: زمانی گفت: : 2 هزار و 369 تن برنج در قالب 74 تن برنج پاکستانی، 365 تن برنج تایلندی رده "ب"، 666 تن برنج تایلندی هومالی، هزار و 264 تن برنج هندی "1121" در بسته‌بندی 10 کیلویی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای بسته بندی و توزیع به عاملین توزیع حقیقی و حقوقی، مراکز خیریه و بهزیستی، فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی ها و اصناف مختلف در سطح استان زنجان عرضه شده است.

وی، تاکید کرد: در انبار کالاهای اساسی این اداره کل به مقدار مورد نیاز استان انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج و شکر ذخیره و نگهداری شده تا در موقع نیاز و بر اساس هماهنگی ستاد تنظیم بازار برای مصرف شهروندان زنجانی اختصاص داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز