خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

تعدد بخش‌نامه‌ها و قوانین فعالان اقتصادی قزوین را دچار چالش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۸۱۷

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: بیشترین مسائل فعالان اقتصادی ما تعدد بخش‌نامه‌ها، قوانین و دستورالعمل‌های نهادهای اجرایی است که بسیار متغیر بوده و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را دچار چالش می‌کند.

به گزارش ایلنا، نشست مسئولان بسیج  اصناف، تجار و فعالان اقتصادی، در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد. 

مهدی عبدیان در این نشست گفت: استان قزوین با  دارا بودن بیش از 3 هزار واحد صنعتی و تولیدی و یک‌هزار و 50 پروانه بهره‌برداری کشاورزی و گلخانه‌ای، ماهی، دام و طیور و سطح اشتغال بیش از ۷۰ درصد، یکی از استان‌های مستعد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: قزوین در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور، چنانچه صنایع ملی همچون فولاد مبارکه اصفهان را در نظر نگیریم؛ درسطح صنایع استانی جزء رتبه‌های نخست کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: استان قزوین دارای بیشترین آثار ثبت شده تاریخی در کشور و شهرک‌های صنعتی قابل توجه بوده و تقریبا مشکل بیکاری در صنایع استان وجود ندارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین با اشاره به اینکه تعدد بخش‌نامه‌ها برای فعالین اقتصادی مشکل‌آفرین است، عنوان کرد: برای نمونه افزایش هزینه‌های برق مصرفی واحدهای تولیدی دارای مصرف یک مگاوات یا قطع گاز کوره‌های آجرپزی از مواردی است که به روند تولید دراستان آسیب وارد می‌کند.

ظرفیت‌های متنوع قزوین برای رونق اقتصادی استفاده شود

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین هم در این نشست اظهار کرد: همواره گفته‌ایم که قزوین یک استان بی جایگزین است و باید از ظرفیت‌های متنوع این استان به نفع ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در راستای عزت آفرینی استفاده کنیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: همیاری و همدلی همه ارگان‌ها در دوران بیماری کرونا و اهدای کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی توسط فعالان اقتصادی و حضور آقای عبدیان در ستاد دیه استان که پیشرو  درامور نیکوکارانه و خداپسندانه هستند، نشانگر حمایت فعالان اقتصادی از عرصه‌های اجتماعی است.

وی با گرامیداشت مقام شامخ شهید شالباف فاتح عملیات خیبر تاکید کرد: کسبه و بازاریان مومن قزوین همیشه در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده‌اند وحمایت از فعالیت‌های اقتصادی در مسیر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی یک ضرورت است.

در پایان این نشست با اعطای حکمی از سوی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان، مهندس آهنگریان، نائب رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین به‌عنوان مسئول و نماینده بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق قزوین، معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز