خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

کاشت یک میلیارد درخت راهکاری مناسب برای حفاظت جنگل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۳۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کاشت یک میلیارد درخت برای حفظ جنگلها، گفت: تلاش هایی درراستای حفاظت ازمحیط زیست صورت گرفته. اما آن را کافی نمی دانیم ؛بلکه باید اقدامات بیشتر وارزندتری درزمینه غنی سازی جنگل ها وایجاد پارک های جنگلی انجام شود.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی به مناسبت هفته منابع طبیعی، بابیان اینکه بدون برنامه وتلاش مستمر هیچ هدفی محقق نمی شود گفت: امروزه برای تحقق هرهدفی بدون همدلی ،انسجام وبرنامه ریزی صحیح و مدون هیچ کاری محقق نخواهد شد و درهمین راستا همه ما باید برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی به ویژه درحوزه حفاظت از منابع طبیعی وتوسعه فضای سبز تلاش کنیم.

وی افزود: در استان تلاش هایی درجهت راستای حفاظت ازمحیط زیست صورت گرفته. اما آن را کافی نمی‌دانیم ؛بلکه باید اقدامات بیشتر وارزندتری درزمینه غنی سازی جنگل ها وایجاد پارک های جنگلی انجام شود.

شاهرخی بابیان اینکه استان دارای مناطق سردسیری وگرمسیری است گفت: در استان به دلیل شرایط اقلیمی؛ هر منطقه باید نهال متناسب خود آن منطقه کاشته شود و این نیاز به علم و دانش دارد و محققین و کارشناسان در این خصوص مشارکت کنند ومردم را نسبت به کاشت نهال در هر منطقه آگاه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخشی از صبحت های خود به توسعه صنعت زراعت چوب در استان اشاره کرد و گفت: صنعت زراعت چوب می توان درقالب همین طرح کاشت یک میلیارد درخت دنبال کرد.

وی در ادامه افزود: زراعت چوب یک طرح مهم ومورد حمایت دولت است که باعث رونق صنایع، اقتصاد و اشتغال پایدار می شود و نیازهای کشور رادر زمینه چوب رفع می کند که دراستان می توانیم به یکی از قطب های این صنعت سبز تبدیل شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: درراستای تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر تبدیل کاشت و حفظ درخت به فرهنگ عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای حفظ عرصه های منابع طبیعی تلاش می کنیم وسعی کنیم درکاشت یک میلیارد درخت مشارکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز