خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان البرز:

ورود نخبگان به حوزه انرژی می‌تواند در نقشه راه مدیران صنعت رویکرد کلیدی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۸۶

فرماندار شهرستان البرز گفت: ورود نخبگان در حوزه انرژی می‌تواند در ترسیم نقشه راه مدیران و تصمیم‌گیران حوزه صنعت یک رویکرد کلیدی باشد و باید زمینه را برای فعالیت آن‌ها فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، پیرو نشست و جلسات پیشین فرماندار شهرستان البرز در حوزه صنعت، مبنی بر پیگیری مشکلات قطعی برق در صنایع و استفاده از ظرفیت‌های انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت‌ها، فرماندار این شهرستان به همراه نماینده سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو، رئیس اداره صمت شهرستان، رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان و تجهیزات برق و الکترونیک استان، از نیروگاه ۲۰۰ کیلو واتی شهرک صنعتی حکیمیه در شهرستان بوئین زهرا، بازدید کردند.

مصطفی غفوری در این بازدید، با تقدیر از مجموعه ساتبا در پیگیری استفاده از انرژی تجدید پذیر در کشور، اظهار کرد: انرژی، یکی از موضوعاتی است که با توجه به عدم توجه به نوسازی زیرساخت‌ها در سنوات گذشته، همواره یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها و همچنین صنایع بوده و دولت سیزدهم با رویکرد حل معضل، به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کرده است که در همین مدت اندک، اقدامات بنیادین مطلوبی صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان البرز افزود: در شهرستان البرز که به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای صنعت محسوب می‌شود، برای اولین بار در کشور، سمیناری با هدف معرفی ظرفیت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، منحصراً انرژی خورشیدی، با حضور صنایع فعال در سطح شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: ضمن برگزاری جلسات و کارگروه‌های موضوعی هدفمند، شرکت‌های شهرستان به این حوزه ورود کردند و قطعاً گام بلندی در راستای مصرف بهینه انرژی و همچنین بهبود وضعیت محیط زیست کشور خواهد بود.

در این بازدید، راهکارهای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان البرز، با توجه به ظرفیت‌های موجود وزارت نیرو در جهت تسهیل اجرا، راه‌اندازی و اتصال به شبکه سراسری مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد با تشکیل جلسات هدفمند و تخصصی با حضور نمایندگان وزارت نیرو (ساتبا) و سایر کارشناسان در فرمانداری البرز، نسبت به ارائه راهکارهای کاربردی مصرف بهینه و بهره‌برداری حداکثری از نیروگاه‌های انرژی خورشیدی در جهت استفاده صنایع تصمیم‌گیری و نتایج آن جهت آگاهی کارفرمایان و صنعتگران در سمینار تخصصی همین حوزه در سطح استان، ضمن اطلاع رسانی آموزش‌های اولیه نیز ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز