خبرگزاری کار ایران

گام بلند سازمان ساماندهی مشاغل شهری در توسعه زاهدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۹۶۳

با توجه به بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اجرای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان در میادین و نقاط مختلف شهری، امر توسعه شهری به وضوح در زاهدان مشاهده می شود.

نهبه گزارش خبرنگار ایلنا،  سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان در بازدید خبرنگاران از پروژه های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان در زاهدان ، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از واحد های تجاری در سطح شهر زاهدان دارای مجوز قانونی تجاری ملک نبوده و شهرداری های مناطق با گذشت چندین سال از زمان بهره برداری متاسفانه اقدامی در خصوص اخذ تجاری املاک نکرده و بهره بردار حاضر به پرداخت تجاری ملک خود نبوده است سازمان با رویکرد شناسایی و انعقاد قرارداد مشارکتی موقت با کلیه واحد های کسبی غیر مجاز اقدام و در همین مدت کوتاه بیش از سیصد میلیون تومان ماهانه در این خصوص به درآمد پایدار سازمان افزوده شده است.

وی افزود: در حال حاضر واحد های شناسایی شده بیش از 20 هزار واحد کسبی هستند و سازمان نسبت به صدور اخطاریه برابر بند های 18 و 24 قانون شهرداری ها اقدام و چنانچه بهره بردار حاضر به خرید تجاری قطعی باشد به شهرداری های مناطق ارجاع و در صورتی که توانایی پرداخت و خرید تجاری دائم نداشته باشد قرارداد مشارکتی منعقد و برابر نظر کارشناس رسمی دادگستری مبالغی دریافت می شود.

روشن دل هرمزی با اشاره به پیشنهاد طرح 20 هکتاری مجتمع خدمات خودرویی در زاهدان اذعان داشت: آزادسازی عرصه ها وفعالیتهای مسکونی محدوده شمالی زاهدان از مشاغل مزاحم خودرویی ، تامین و پشتیبانی خدمات متمرکز برای ناوگان ترانزیتی جنوب شرق کشور، سازماندهی صنفی و اجتماعی تعمیرکاران و کارگران مشاغل خودرویی سبک و سنگین، تامین خدمات رفاهی مناسب جهت رانندگان وتعمیرکاران، ایجاد ظرفیت نظارتی سازمان یافته بر وسایٔط نقلیه ناظر به حساسیت های امنیتی، ساماندهی به نظام توزیع سوخت حوزه شمالی زاهدان 

ایجاد مشاغل جدید ناشی از تمرکز فعالیتی و امتداد زنجیره ارزش خدمات ، از جمله ضرورت های اجرای این طرح در شهر زاهدان است.

روشن دل هرمزی در ادامه بازید مناطق شهری زاهدان، در خصوص تکمیل بنا و پروژه بازارچه کوثر7، اذعان داشت:  بازارچه کوثر 7، در سال 1398 شروع به احداث کرده که به دلیل کاربری ملک، احداث آن متوقف شد. سازمان در سال جاری نسبت به تکمیل پروژه، نصب درب برقی و بهسازی غرفه ها اقدام کرده که تاکنون ۱۴میلیارد ریال هزینه شده است.

روشن دل هرمزی در ادامه، در خصوص ساماندهی چهارشنبه بازار زاهدان گفت: چهارشنبه بازار یکی از بازارهای جمعی در زاهدان است که با توجه به متراژ زمین تحویل شده متاسفانه با هرج و مرج زیاد مواجه شده و تنها از 150 غرفه بهره برداری میشد، ترافیک شدید در ساعات پایانی روز در محل چهارشنبه بازار باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان و مردم ساکن در حاشیه بازار شده است که بر این اساس ،بهسازی وضعیت غرفه بندی جدید روز بازار چهارشنبه بازار، ساخت سرویس بهداشتی در چهارشنبه بازار و ایجاد پارکینگ در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: همین موارد برای دوشنبه بازار زاهدان هم اجرا خواهد شد و علاوه بر موارد اجرایی در چهارشنبه بازار، تسطیح و زیر سازی و پخش مصالح مناسب جهت گذر اصلی هم در دوشنبه بازار زاهدان انجام خواهد شد.

وی در خصوص احداث فود کورت بلواد پیامبر اعظم اظهار داشت: طرح فوق توسط شرکت های تحت نظارت پارک علم وفناوری زاهدان به صورت کیوسک برای حاشیه بلوار پیامبر اعظم تقاطع شورا تهیه شده و در حال حاضر پروژه مذکور وارد فاز های اجرایی شده است.

وی در ادامه گفت: متراژ زمین 1600 متر مربع، تعداد کیوسک صنف غذا 20 واحد واعتبار پیش بینی شده 60 میلیارد ریال است.

هرمزی در خصوص احداث سایت ساماندهی کیوسک های میدان امام خمینی و ایستگاه تاکسی زاهدان به زابل و زاهدان به خاش، عنوان کرد: وضعیت نابسامان ورودی شهر به دلیل وجود کیوسک های حاشیه میدان امام خمینی (ره) و ایجاد معضلات ترافیکی سبب شد، سازمان نسبت به تعیین مکان جدید و احداث غرفه های جدید اقدام کند که عملیات ساختمانی احداث غرفه ها به اتمام رسیده است. همچنین پیگیری جهت انشعاب برق در مرحله انجام شده و تعداد غرفه های احداث شده  18عدد و اعتبار پیش بینی شده 35 میلیارد ریال است.

روشن دل هرمزی در خصوص پروژه احداث بازارچه شهرک جهاد عنوان کرد: این پروژه در بهمن ماه 1399 آغاز شده و 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. متراژ زمین این پروژه 1000 متر مربع  و 14 غرفه دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی این پروژه گفت: ساماندهی کیوسک های سطح شهر و افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان از جمله اهداف این پروژه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز