خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۸۴۹

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری لرستان اختصاص یافت که با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت در آیین افتتاح بندسنگی گلچهران و زرشکه بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح های آبخیزداری لرستان ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح های شهرستان بروجرد است.

وی بیان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب ۱۵ اسفندماه سال گذشته فرمودند هر ایرانی باید سه نهال بکارد تا بتوانیم در مدت زمان چهار سال یک میلیارد نهال در کشور بکاریم و برای تحقق این مهم باید هر میزان نهالی که در شهرستان و روستا نیاز است در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس سازمان منایع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه کاشت نهال و اجرای طرح های آبخیزداری مورد تاکید رییس جمهور است، تصریح کرد: همچنین عرصه هایی که قابلیت تبدیل شدن به فضای سبز را دارد را براساس قانون منابع طبیعی که اجازه داده اعمال مدیریت منابع طبیعی و عرصه های ملی به مردم لرستان داده شود.

نوبخت گفت: عملیات مطالعات طرح های آبخیزداری حدود ۲۰ میلیون هکتار از منابع طبیعی و عرصه های ملی کشور صورت گرفته که کار آنها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۹ دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت فقیه، شهدا و آرمان و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود جنگل‌ های زاگرس در لرستان اضافه کرد: زاگرس به چهار گونه بلوط در بین جوامع جنگل شناس دنیا معروف است.

نوبخت ادامه داد: انقلاب اسلامی مثل درخت بلوط است و هرچقدر دشمنان تلاش کنند که آن را قطع کنند، چون با خون شهدا آبیاری شده پایداری آن بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز