خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

کاهش تعداد سرقت تجهیزات توزیع برق شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۷۲

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق شیراز گفت: که امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش آمار سرقت کابل و ترانس، به لحاظ تعداد وقوع در محدوده 10 شهرستان فارس بوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، بهمنی با تشریح اقدامات اجرایی شده برای ارتقاء سطح حفاظت از شبکه و تجهیزات این شرکت، افزود: طی یک سال اخیر شاهد اجرایی شدن اقداماتی با هدف ارتقاء سطح حفاظت و امنیت شبکه در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز هستیم و آمارها حاکی از اثربخشی برنامه‌ها بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در جلساتی که با هدف تقویت فعالیت‌های ایمنی و حفاظتی، با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط انتظامی، امنیتی و اجتماعی برگزار شد، موضوع خودحفاظتی و خودمراقبتی مورد تاکید بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات اثرگذاری در این راستا توسط توزیع برق شیراز، عملیاتی شده است.

 مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق شیراز گفت: با توجه به اینکه ارزش ریالی مس، یکی از دلایل عمده وقوع سرقت کابل و سیم‌های برق بوده، طی سال‌های اخیر کُل شبکه فشار ضعیف در محدوده این شرکت تبدیل به کابل خودنگهدار شده که تاثیر عمده ای در افزایش پایداری شبکه و جلوگیری از سرقت داشته است.

بهمنی از الزام پیمانکاران برای اخذ عدم سوءپیشینه برای همه پرسنل خود، نصب قاب فلزی محافظ کابل، افزایش استحکام پایه‌های فلزی روشنایی و ایجاد گشت‌های بازرسی و بازدید شبکه و ... به عنوان دیگر اقدامات خودمراقبتی اجرایی شده، اشاره کرد.

وی همچنین افزود: با ارتقا سطح تعامل با دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی و بسیج، اکیپ‌های مشترک گشت با همکاری عوامل پلیس و بسیج، ایجاد و فعال شده و رزمایشی نیز با هدف سنجش میزان آمادگی و سطح همکاری، برگزار شده است.

به گفته مدیر دفتر حراست یکی از اقدامات مهم در راستای ارتقاء خودمراقبتی در این شرکت، تهیه لایه GIS سرقت و اطلس جغرافیایی مناطق که بیشترین سرقت در آنها واقع و گزارش شده، بود که منجر به اثربخشی اقدامات شده است.

وی افزود: نظارت دقیق بر شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد و ارائه اطلاعات این افراد به مراجع انتظامی برای درج در بانک اطلاعات فراجا، یکی دیگر از اقدامات مرتبط با ارتقاء خودمراقبتی و خودحفاظتی این شرکت بوده است.

این مقام مسئول بر تداوم برنامه‌های خودحفاظتی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید و اضافه کرد: خوشبختانه شاهد برخورد قاطع و قانونی دستگاه‌های انتظامی و قضایی با سارقان شبکه و تجهیزات برقی بوده‌ایم و این موضوع منجر به اثربخشی بیشتر اقدامات خودمراقبتی شده است.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق شیراز ،گفت: در صورت مشاهده سرقت و یا تخریب تاسیسات برق و یا هر گونه اقدامات مشکوک، شهروندان محترم می توانند از طریق شماره های ۱۱۰ و یا ۱۲۱گزارش‌های خود را اعلام کنند.

وی در انتها از همکاری و راهبری بسیار مقتدرانه نیروی انتظامی و دستگاه قضا در حوزه عملیاتی این شرکت تشکر کرده و عنوان کرد اگر تعامل و همکاری این بزرگواران نبود قطعا در حال حاضر حجم مشکلات بسیار گسترده تر و غیر قابل کنترل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز