خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح شد؛

بازنشستگان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند / دریابیگی: پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۷۹۴

صبح امروز با حضور اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشسته تامین اجتماعی سراسر استان مجمع عمومی عادی و فوق العاده کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در سالن جلسات شعبه دوم تامین اجتماعی شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه که مسئولین استانی نیز حضور داشت، حامد رضوانی معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران یکی از شاخص‌ترین تشکل‌های کارگری در استان و حتی کشور است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات زیاد معیشتی بازنشستگان، افزود: کارگران بازنشسته به معنای واقعی الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند که با حداقل حقوق یک خانواده پر جمعیت متشکل از فرزندان، عروس و داماد و نوه صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند و با سختی زندگی را سپری می‌کنند.

رضوانی با بیان اینکه بازنشستگان آیینه جوانان هستند، گفت: مشکلات معیشتی بازنشستگان موجب شده که طبق آمار موثق بسیاری از جوانان میل کار در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی را ندارند.

پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بازنشستگان مازندرانی

نصرالله دریابیگی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد یک سال گذشته به مشکلات زیاد کارگران بازنشسته اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۱۰۶۲ فقره وام قرض‌الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان که بخشی از آن از منابع ملی و بخشی دیگر حاصل تلاش‌های کانون بازنشستگان استان به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت شد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات فراوان درمانی و معیشتی بازنشستگان اشاره کرد و ادامه داد: امروز کارگران بازنشسته از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی رضایت ندارند و این خدمات معیشتی و درمانی و رفاهی در شان بازنشستگان نیست.

دریابیگی با انتقاد از برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه کاملا ضد کارگری است و این در صورتی است که جامعه کارگری و بازنشستگی همواره پای آرمان‌های مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند و خواهند ماند.

وی ادامه داد: به‌رغم دغدغه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری امروز اما جامعه کارگری از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند.

مافیا در کشور غوغا سالاری می‌کنند 

در ادامه علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اصلی در کشور را رشد قارچ گونه مافیا در کشور دانست و گفت: متاسفانه امروز مافیا در کشور غوغا سالاری می‌کنند و از بسیاری از مصوبات کارگری در مجلس به نفع کارفرمایان جلوگیری می‌کنند.

وی به تصویب اصلاح ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: این قانون بعد از حدود ۲ سال تلاش شبانه روزی در صحن به تصویب رسیده بود که به یکباره به رغم ابلاغ به دولت توسط جریانی خاص در مجلس اصطلاحا وتو شد که اگر شورای نگهبان ورود پیدا نمی‌کرد و به داد کارگران نمی‌رسید امروز در حق این قشر شریف اجحاف می‌شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس به اهمیت اتحاد و انسجام در قشر کارگر و بازنشستگان اشاره کرد و افزود: تشکل‌های کارگری نقش بسزایی در احقاق حقوق بحق قشر شریف کارگر دارد و باید با اطلاعات جامع و بروز و البته اتحاد و انسجام مشکلات این قشر را مطالبه کنند.

او افزود: خواهش من از کارگران بازنشسته این است که با نمایندگان حوزه و منطقه خود تعامل بر قرار کنند تا با هم سو شدن همکارانم اتفاقات خوبی برای جامعه کارگری در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز