خبرگزاری کار ایران

امکان برگزاری هفته فرهنگی البرز در هاوانا فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۶۹

سفیر جدید جمهوری کوبا در ایران حمایت و همکاری خود را برای برگزاری هفته فرهنگی استان البرز در شهر هاوانا پایتخت کشور کوبا اعلام کرد.

به ‌گزارش ایلنا از البرز، سفیر جدید جمهوری کوبا در ایران در بازدید از هشتمین جشنواره لاله بوستان چمران شهر کرج، گفت: نبوغ و ذوق هنری و فرهنگی و عشق به طبیعت ایرانیان در این جشنواره به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

آلبرتو گونزالس کاسالس با اشاره به برگزاری چنین نمایشگاه و جشنواره‌ای در هاوانا پایتخت کشور کوبا، از کارشناسان باغبان تحصیل‌کرده و باتجربه و چیره‌دست البرز برای بهره‌مندی از تجربیات و مهارت‌شان در برپایی جشنواره گل‌های شهر هاوانا دعوت کرد.

او محبت و مهمان‌نوازی بی‌قید وشرط ایرانیان را در کنار ذوق هنری و عشق به طبیعت که در جای جای این جشنواره به نمایش گذاشته شده است را بارزترین ویژگی این جشنواره توصیف کرد و افزود: مردم ایران با لبخند و مهمان‌نوازی‌شان اصلی‌ترین جاذبه گردشگری برای گردشگران خارجی را فراهم آورده‌اند.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز نیز با ابراز خرسندی از استقرار انجمن دوستی ایران با کوبا در شهر کرج، آمادگی این اداره‌کل را برای برگزاری هفته فرهنگی البرز با برپایی نمایشگاه فرش و صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری البرز در شهر هاوانا پایتخت کشور کوبا اعلام کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه در هاوانا مستلزم همکاری و حمایت سفیر جمهوری کوبا در ایران از این رویداد فرهنگی است.

محمدی با اعلام آمادگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی البرز برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری همه‌جانبه در زمینه‌های گردشگری و صنایع‌دستی با سفارت کوبا در تهران، یادآور شد: هادی خوانساری رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا در زمینه شناساندن جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی کشور کوبا به

سفیر جدید جمهوری کوبا در  ایران نیز حمایت خود را از برگزاری این رویداد فرهنگی در شهر هاوانا مردم ایران اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است که قابل تجلیل است. اعلام و از انعقاد این تفاهم نامه همکاری استقبال کرد و گفت: همکاری‌های بسیار خوبی بین ایران و کوبا انجام شده که از این پس با همکاری‌های بین کرج و کوبا استمرار پیدا خواهد کرد.

در پایان این بازدید، به رسم یادبود دوتابلو فرش از طرف مردم ایران به آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جدید جمهوری کوبا در ایران اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز