خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بخش خصوصی حضور پررنگی در توسعه همه جانبه استان مرکزی دارد/ فعالیت ناکارآمد حوزه‌ای که بخشی از سهام صنایع دولتی را در اختیار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۶۱۴

استاندار مرکزی گفت: بخش خصوصی حضور پررنگی در مسائل اقتصادی و توسعه همه جانبه استان مرکزی دارد، اما حوزه‌ای که بخشی از سهام صنایع دولتی را در اختیار دارد، ناکارآمدتر از گذشته فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: مراودات اقتصادی، تجاری و تولیدی بخش خصوصی استان مرکزی مطلوب و قابل دفاع است و استانداری نیز تمام ظرفیت خود را در جهت بالندگی و پویایی این حوزه به کار می‌گیرد.

وی ادامه داد: صنعت استان مرکزی به اراک خلاصه نمی‌شود و صنعت اراک را هم نمی‌توان چند واحد تولیدی بزرگ گذشته دانست، بلکه باید برای حمایت از تمامی واحدهای تولیدی استان برنامه‌ریزی و در راستای حل مشکلات آنها بیش از پیش تلاش کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی معتقد است که کارهای هیجانی در سازمان بورس خسارات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

ناصر بیگی افزود: این موضوع که 400 هزار کد بورسی در کشورمان ظرف مدت کوتاهی به 50 میلیون می‌رسد مصداق کار هیجانی است و به هیچ عنوان به صلاح اقتصاد کشور نیست.

وی ادامه داد: سازمان بورس به عنوان پلی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر نقش آفرینی می‌کند و برقراری تعامل با دولت برای توسعه بازار از مهم‌ترین وظایف این سازمان است. همچنین سازمان بورس باید اهمیت بازار سرمایه و نقش آن در توسعه کشور را برای دولت افشا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: ارائه برنامه‌های آموزشی، یکی از انتظارات بخش خصوصی از سازمان بورس است، چرا که بدون آموزش و شناخت بازار بدون شک سرمایه‌گذاری‌ها هدر می‌رود.

بیگی تصریح کرد: بورس به معنای کیف پول و با هدف ساماندهی سرمایه‌های سرگردان از قرن 15 در کشور بلژیک راه‌اندازی شد و در کشور ایران سازمان بورس از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: با توجه به اینکه حدود 85 درصد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی را بنگاه‌های کوچک تشیل می‌دهد، طبق مقررات وضع شده، هیچ بنگاهی نمی‌تواند کمتر از مقدار شخصی، مواد اولیه از بورس کالا خریداری کند که این موضوع مشکلات بزرگی را برای واحدهای کوچک تولیدی ایجاد کرده است.

علی جودکی افزود: همچنین به دلیل آنکه در ایران شبکه‌های توزیع بزرگ محدود هستند و بیشتر معاملات در سطح توزیع گران خرده پا انجام می‌شود، شناسایی و اعتبارسنجی تمام عرضه کنندگان و خریداران برای بورس کار مشکلی است. در حالی که باید به آنها امتیازاتی بدهد و استانداردهایی مشخص کند که همه آن را رعایت کنند و اگر تخلفی صورت گیرد با خاطیان برخورد شود.

وی با بیان اینکه شرکت بورس کالا باید زمینه گسترش معاملات را فراهم کرده و تولید کنندگان را به عرضه بیشتر محصول تشویق کند، ادامه داد: با توجه به اثرگذاری مثبت بورس کالا طبق چهارچوب مشخص، هنوز مشکلات و موانعی برای متقاضیان و تولیدکنندگان وجود دارد که رفع این موانع به توسعه اقتصادی و بهبود چرخه تولید کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز