خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی جدی درباره شیوع سرخک در قزوین وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۴۳

مدیرگروه مقابله و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در استان قزوین سه مورد سرخک و سرخجه مشاهده شده؛ اما باتوجه به پوشش بالای 99 درصد واکسیناسیون علیه این بیماری‌ها هیچ جای نگرانی نسبت به شیوع آن در استان وجود ندارد.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به بیماری سرخک و سرخجه در استان گفت: در استان قزوین دو مورد سرخک که در یک خانواده بوده و همچنین یک مورد سرخجه مشاهده شده است.

مدیرگروه مقابله و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: حال کودکانی که به این بیماری ابتلا پیدا کرده‌اند خوب است و در مجموع جای نگرانی برای شیوع این بیماری در استان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مشکلی که درباره این بیماری وجود دارد انتقال آن از طریق کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان و عراق است که این کشورها به دلیل نداشتن نظام واکسیناسیون دقیق و برنامه ریزی شده با این بیماری مواجه هستند و طی ارتباطاتی که با استان‌های مرزی دارند؛ این بیماری به کشور ما نیز سرایت پیدا می‌کند.

این مسئول با تاکید بر نقش واکسن در کنترل بیماری‌های واگیر گفت: بیش از 99 درصد کودکان استان علیه این بیماری که واکسن آن در سنین 18 ماهگی و یک سالگی تزریق می‌شود واکسینه شده‌اند؛ اما طی دو سال گذشته و با تبلیغات سوء نسبت به واکسیناسیون تعداد محدودی از خانواده‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و از تزریق واکسن برای کودکانشان امتناع می‌کنند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون بسیاری از بیماری‌ها را در کشور کنترل کرده و خانواده‌ها نباید تحت تاثیر تبلیغات ضد واکسن قرار گیرند و هدف ما این است که حتی تعداد محدودی از افراد نیز به دلیل عدم دریافت واکسن، نسبت به بیماری‌های واگیر حساس نباشند.

فیض اللهی در باره میزان واکسینایون کرونا نیز گفت: تاکنون بیش از 9 درصد افراد بالای 18 سال استان نوبت اول و 72 درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و از افراد جامانده از واکسن و همچنین افرادی که مشمول نوبت سوم می‌شوند درخواست داریم برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز