خبرگزاری کار ایران

برگزاری ۶۴ دوره مهارتی زنان روستایی در سیستان وبلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۸۳

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : در راستای توانمند سازی زنان روستایی عضو صندوق های خرد، مشارکت فعال آنان در تولید محصولات کشاورزی، تغذیه سالم و ارتقای اقتصاد خانوار روستایی با مشارکت مراکز تحقیقات و دانشگاه علوم پزشکی در طی ٨ ماه گذشته سال جاری تاکنون تعداد ۶۴ دوره زنان روستایی در شهرستان های هیرمند، هامون، نیمروز، زهک، زابل، خاش، تفتان، مهرستان، سیب و سوران، سراوان و ایرانشهر برگزار کرده ایم.

به گزارش ایلنا بهزاد شهرکی اظهار داشت: در این دوره های آموزشی که در زمینه تهیه و تولید کود کمپوست خانگی،  تولید محصولات سالم، تولید گیاهان دارویی و ایجاد باغچه خانگی بیش از ١١ هزار نفر از زنان روستایی،  تسهیل گران و زنان روستایی عضو صندوق های خرد آموزش های تخصصی را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: همزمان با آموزش های تئوری،  آموزش های عملی و بازدید علمی نیز در برنامه آموزشی توانمند سازی زنان روستایی قرار دارد.

شهرکی تصریح کرد: در سال جاری برای ۶ محصول در قالب سایت الگویی؛ گواهی محصول سالم  ویژه زنان روستایی  صادر  شده و تا پایان سال ۱۰ سایت دیگر نیز شناسایی و فرایند صدور گواهی محصول سالم انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز