خبرگزاری کار ایران

کشف 324 میلیارد کالای قاچاق در فارس/ منهدم شدن 11 باند سرقت در شیراز / دستگیری باند سارقان به بهانه تست کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۱۳

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری 324 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است، گفت: آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، سردار رهام‌بخش حبیبی در جمع خبرنگاران ظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ارزیابی نقاط قوت و ضعف، در شش ماهه اول سال جاری 324 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی 586 فقره پرونده قضائی تشکیل شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک هزار و 307 خودرو توقیف و یک هزار و 681 نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

منهدم شدن 11 باند سرقت

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه طرح مقابله با وقوع انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی استان طی یک هفته گذشته در سطح شهرستان شیراز اجرا و در این خصوص 11 باند شامل 29 سارق منهدم شدند، گفت: متهمان ضمن اقرار به 157فقره انواع سرقت به عنف، خودرو، گردنبندقاپی، مغازه و منزل، در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل لوازم خانگی، تلفن همراه، قطعات خودرو، طلاجات و وسایل درون خودرو که بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 49 میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

 افزایش 21 درصدی کشفیات مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر 36 تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده است، گفت: آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.

کشف 324 میلیارد کالای قاچاق در فارس/ منهدم شدن 11 باند سرقت در شیراز / دستگیری باند سارقان به بهانه تست کرونا

 کشف 90 درصد پرونده‌های پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال جاری با تشکیل بیش از 3 هزار و 50 فقره پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، 90 درصد از جرائم کشف شده است.

190 اراذل و اوباش روانه دادسرا شدند

وی با اشاره به این موضوع که رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، 190 نفر اراذل و اوباش که امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته و موجب بی نظمی در جامعه شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان  بیان کرد: در شش ماهه اول سال جاری 18 هزار پرونده به دوایر مشاوره و مددکاری ارجاع داده شده است که از این تعداد حدود 70 درصد به مصالحه ختم شده است.

دستگیری سارقان تحت پوشش تست کرونا

سردار حبیبی همچنین از دستگیری سرکرده و اعضای گروهی که تحت پوشش انجام تست کرونا، اقدام به سرقت اموال مردم در نقاط مختلف کشور کرده بودند، با اقدامات گسترده پلیس فارس در شهر مشهد خبر داد.

فرمانده انتظامی استان در خصوص دستگیری سردسته و دو عضو یک باند سارق تحت پوشش انجام تست کرونا، توضیح داد: این افراد در یازده استان و شهرهای بزرگ منجمله مشهد و شیراز، با پوشش لباس پرستاری شهروندان را در نقاط مختلف و خلوت شهر اغفال کرده و به بهانه انجام تست کرونا، اموال آنان را به سرقت می‌بردند.

وی گفت: برای پرونده فوق نیاز به حضور سه پلیس تخصصی اطلاعات و امنیت، فتا و آگاهی بود تا از تجهیزات و توان فنی هر کدام در کمیته‌ای مشترک استفاده کرده و نهایتا این افراد را در دیگر استان‌ها دستگیر کنیم.

کشف 324 میلیارد کالای قاچاق در فارس/ منهدم شدن 11 باند سرقت در شیراز / دستگیری باند سارقان به بهانه تست کرونا

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با به کارگیری تجهیزات فنی عملیات پلیسی  سر دسته باند مورد نظر در مشهد دستگیر شد.

سردار حبیبی  افزود: شعار هفته ناجا در سال جاری «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هفته ناجا از هفدهم آغاز و تا بیست و سوم مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: حدود 2 هزار برنامه‌ متنوع از جمله آزمون کتبی داوطلبان استخدام درجه داری و همچنین ثبت‌نام مقطع افسری و درجه‌داری، افزایش خدمات تا ساعت 16 در حوزه صدور گواهینامه، شماره گذاری و اجرائیات پلیس راهور، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، غبارروبی گلزار شهدا، گردهمایی سراسری پلیس یاران، رونمایی از پروژه‌های هوشمند‌سازی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان، عرض ادب به حرم مطهر شاه چراغ و سید علاالدین حسین(ع) و ...برگزار می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز