خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه فارس:

مسئولان باید نشان دهند که لحظه‌ای از مدیریت را ضایع نمی کنند/شیراز دومین کلانشهر بیکار کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۶۱

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئولان باید نشان دهند که لحظه‌ای از لحظات مدیریت را ضایع نکرده‌اند، گفت: متاسفانه آنچه که در این مقطع مردم را دلسرد کرده این است که مدیران پاسخگویی را فراموش کرده‌اند.

به گزارش  ایلنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه تودیع و معارفه استانداران فارس با بیان اینکه از نگاه اجتماعی وقتی به کسی مسئولیتی به فرد داده می‌شود، مانند این است که وارد یک اردوی آمادگی برای مسابقه است، اظهارداشت: این مسابقه در آخرت رخ می‌دهد و هر لحظه از زندگی مدیران در مسابقه قیامت خود را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه مدیریت و قبول مسئولیت ایستادن و پاسخ دادن دارد، گفت: اینکه فردی مسئولیت بپذیرد کافی نیست بلکه باید پاسخگو باشد که لحظه‌ای از مسئولیت را ضایع نکرده است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آنچه مردم را دلسرد کرده است این است که برخی از مدیران این مطلب که در معرض امتحان الهی هستند را فراموش کردند، افزود: اینکه گاهی دستگاه نظارتی و قضایی ما مدیری را مورد بازخواست قرار می‌دهد برای این است که مدیران فراموش کردند که باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشند که اگر چنین بود، اینگونه نمی‌شد. 

وی با بیان اینکه استاندار پیشین دغدغه خدمت به مردم را داشت و ذخیره آخرت برای خود اندوخته است، بیان کرد: استاندار جدید هم منشا خدمت و نگاهش به آخرت زبانزد بوده  و امید است در این مسند هم توفیقات الهی را شامل حالش شود.  

امام جمعه شیراز گفت: امید است که استاندار جدید بتواند استان فارس را با وجود همراهی نمایندگان، گروه‌های سیاسی و روحانیت به جایی برساند که نه تنها بارهای زمین مانده خود را بردارد بلکه استان پیشران کشور شود.

نماینده ولی فقیه فارس عنوان کرد: امید است که استاندار جدید بتواند استان فارس را با وجود همراهی نمایندگان، گروه‌های سیاسی و روحانیت به جایی برساند که نه تنها بارهای زمین مانده خود را بردارد بلکه استان پیشران کشور شود و بقیه استان‌ها را نیز با خود همراه کند و این استان زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی باشد‌. 

شیراز دومین کلانشهر بیکار کشور 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه این جابه‌جایی‌ها به ویژه در پست‌های اجرایی لازم است و سبب شادابی می‌شود، افزود: مدیران تازه نفس می‌توانند تحول‌آفرین باشند.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به بودجه عمرانی استان در 1400 کمتر از 5 هزار میلیارد تومان بود و نمایندگان فارس این بودجه را به 8 هزار میلیارد تومان رساندند، بیان کرد: با این حال این بودجه باز هم کفاف اداره و توسعه فارس را نمی‌دهد چون اوراق است و در سال 1403 نقد و این بودجه نصف می‌شود.

وی با بیان اینکه این بودجه نمی‌تواند توسعه‌ای که انتظار است را برآورده کند، عنوان کرد: باید در بخش سرمایه‌گذاری و خصوصی استاندار جدید شجاعت داشته باشد تا از بخش خصوصی استفاده کند و دستگاه‌های اجرایی هم همکاری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه استاندار جدید در زمانی مسئولیت را بر عهده می‌گیرد که کشور با مشکلات اقتصادی درگیر است، گفت: 32 درصد از خانواده‌ها زیر خط فقر نسبی هستند که در کنار دیگر مشکلات اقتصادی اداره جامعه چالش‌برانگیز است‌.‌

پاک‌فطرت با اشاره به مشکلات استان فارس گفت: کم آبی، خشکسالی و فرونشست زمین، بیکاری از جمله مشکلات استان فارس است به گونه‌ای که کلانشهر شیراز دومین کلانشهر بیکار است. افزایش نهاده‌های دامی، کمبود فضاهای آموزشی، نیمه تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، روند رشد حاشیه‌نشینی از دیگر مشکلات استان فارس است اما این استان پتانسیل‌های زیادی دارد که با وحدت می‌شود؛ مشکلات را حل کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های زیادی در فارس است از دانشگاه‌های معتبر گرفته تا ظرفیت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاران فارسی در حوزه خلیج فارس، معادن و غیره از ظرفیت‌های فارس است که با وحدت بین مسئولان استان می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد، بیان کرد: شعار این دوره مجلس کار است و کار در ادارات و پشت میز نیست. 

پاک‌فطرت با بیان اینکه مجلس به دنبال طرح‌ها و لوایح کاربردی است، بیان کرد: قانون تعارض منافع و شفافیت به زودی به مجلس می‌آید و با قانون تسهیل موانع کسب و کار بستر رانت و امضاهای طلایی برچیده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز