خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

امسال با بحران خشکسالی و کمبود منابع انرژی الکتریکی مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۷۸

استاندار مرکزی گفت: در سال جاری کشور با بحران خشکسالی و کمبود منابع انرژی الکتریکی مواجه است و در این شرایط تولید انرژی الکتریکی با شرایط کنونی از دغدغه‌های مهم کشور و استان مرکزی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 استان مرکزی، افزود: بحران‌ رخ داده در حوزه تأمین انرژی الکتریکی در استان مرکزی باید در سایه تدبیر و برنامه هدفمند مدیریت شود. مشکلات برق حداقل تا ۲ ماه آینده وجود دارد و در این راستا نیاز است تمامی اقشار جامعه از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه استخراج رمز ارزها، یکی از علل مهم ایجاد بحران در حوزه تأمین برق است، ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای تأمین استان، تولید رمز ارزها حتی به شیوه مجاز به دلیل شرایط بحرانی برق ممنوع است و همچنین در زمینه شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز نیز باید تلاش ویژه‌ای به کار گرفته شود. در این راستا نیروی انتظامی استان مرکزی با تمامی توان وارد کار شده است و در این زمینه با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد. البته باید توجه داشت که مشکلات نیروگاه‌ها در تأمین سوخت و قطعات و خشکسالی‌ها، نیز از مهمترین علل ایجاد مشکلات جدی در حوزه تأمین برق است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: در راستای مدیریت مصرف برق ساعات کار دستگاه‌های اجرایی و دوایر دولتی با هدف صرفه‌جویی در مصرف برق از 22 خرداد ماه جاری تا اطلاع ثانوی تغییر پیدا می کند. بر این اساس ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی از روز شنبه 22 خردادماه از ساعت 6:30 دقیقه بامداد تا 13:30 دقیقه ظهر تعیین شده است.

آقازاده تصریح کرد: برای تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان تکلیف شده که مصرف برق خود را تا 50 درصد کاهش دهند. بر همین اساس هر دستگاه‌های اجرایی که محدودیت‌های اعمال شده و راهبردهای صرفه‌جویی را رعایت نکند به عنوان مشترک پرمصرف از ادامه خدمات حذف شده و برق آن قطع می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین خاموشی‌ها با نظم‌دهی خاص باشد و صنایع استان مرکزی همکاری ویژه داشته باشد. اصناف در شرایط کمبود انرژی الکتریکی حق ندارند از چراغ‌های پرمصرف استفاده کنند و فرمانداران در شهرستان‌های مختلف استان در این راستا باید با جدیت وارد کار شوند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: تمامی برنامه‌ها برای تحقق صرفه‌جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی برق باید با حساسیت از سوی مردم و بخش‌دولتی و صنعت رعایت شود تا خاموشی‌ها به حداقل ممکن برسد و زندگی مردم دچار مشکل نشود.

آقازاده با اشاره به اینکه در راستای مدیریت مصرف برق و گذر از پیک موجود نیاز است با مشترکان پرمصرف برخورد قاطع صورت گیرد، ابراز داشت: تمامی تلاش‌ بر اعمال نشدن خاموشی‌ها در استان است و انتظار می‌رود که در صورت اعمال خاموشی، برنامه زمان‌بندی به بخش‌های مختلف اعلام واطلاع‌رسانی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز