خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

توسعه فرهنگ دینی نیازمند طرح های خلاقانه و متناسب با نیاز روز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۵۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه فرهنگ دینی نیازمند طرح های خلاقانه و متناسب با نیاز روز جامعه است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده  در سخنانی گفت: نگاه ما در چارچوب سازمان یک راهبرد مناسب  مطابق با ماموریت های ابلاغی از مرکز، همانند نخ تسبیح مشترک فعالیت ها بین راهبرد کلان مرکز و استان‌ها است

وی تاکید کرد: ارتباط صف و ستاد باید با هماهنگی منظم صورت گیرد و علاوه بر این، ایده های خلاقانه و طرح های بدیع و نوین از سوی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها لازم و ضروری است.

حجت الاسلام جعفرزاده با تشریح گزارش اجمالی از فعالیت های محرم و صفر استان اردبیل گفت: استان اردیبل آغازگر عزای اباعبدالله الحسین (ع) در کشور است و برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه ریزی از دوماه قبل از ماه محرم گواه روشنی بر این مدعاست.

وی برنامه عزاداری سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) را آغاز رسمی برنامه های عزاداری ماه محرم در استان اردبیل عنوان کرد و افزود: بنا داریم در راستای مقابله با هویت زدایی سکولاری و به منظور تقویت هویت شیعی، با حمایت امام جمعه اردبیل برنامه عزاداری در نهم ذیحجه را برای شیعیان آذری زبان نهادینه سازی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به آئین فاخر و سنتی تشت گذاری اردبیل اشاره کرد و افزود:  از تاریخ 25 ذیحجه هر سال مراسم عزاداری تشت گذاری در استقبال از ماه محرم در مساجد اردبیل برگزار می شود که این برنامه فرهنگی و عزاداری با حضور گسترده مردم از اقصی نقاط کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه اگر فقط منتظر ستاد باشیم نمی توانیم فعالیت ها را اجرا کنیم، افزود: در راهبری و رفع مشکلات هیئت ها در ایام عزاداری ماه محرم تبلیغات اسلامی استان اردبیل با محوریت نشست های  جهاد تبیین و گفتگو با روسای محلات ششگانه و سیزده گانه ، جلسه طلایه داران تبلیغ ویژه روحانیون و نیز جلسه با مداحان به نحو شایسته انجام شد.

وی افزود: تجمع عظیم مردم حسینی دارالارشاد اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر برنامه های ماه محرم در این استان اردبیل که در مرکز استان و شهرستان های تابعه با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به همکاری صدا و سیما در انعکاس برنامه‌های ماه محرم اشاره کرد و  افزود: در تجمع تاسوعا و عاشورا سخنرانان، مداحان و شعرای آئینی از فرصت تبلیغی در بیان اولویت های فرهنگی و مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی علی الخصوص جهاد تبیین استفاده کرده و تریبون فرهنگی شهر بوده و مباحث مورد تاکید را بیان می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز