خبرگزاری کار ایران

پرونده 36 اثر فرهنگی و تاریخی اردبیل در مرحله ثبت در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۳۱

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تهیه و ارسال پرونده 36 اثر فرهنگی و تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 خبر داد.

به گزارش ایلنا،  حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران گفت: پرونده 36 اثر تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 آماده شده و به وزارتخانه ارسال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این پرونده‌ها در چهار حوزه میراث طبیعی، ناملموس، غیرمنقول و منقول تهیه شده‌اند که از میان آنها 16 پرونده در حوزه آثار منقول قرار دارد و شامل اشیا کشف شده از جمعه مسجد، خانه مروج و مجموعه چینی‌های اردبیل است.

وی تاکید کرد: در حوزه آثار طبیعی نیز پرونده‌های دریاچه شورابیل، درخت گردوی کهن‌سال روستای گیله‌وار، درخت گلابی روستای می‌خوش گرمی و دو درخت ارسی روستای کزج برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین 7 اثر منقول از جمله 6 تپه و محوطه در شهرستان نیر و یک محوطه در پارس آباد و 8 اثر ناملموس جزو سایر پرونده‌های ارسالی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: پرونده‌های ارسالی طی هفته جاری و هفته آینده در وزارتخانه طرح می‌شوند و درصورت موافقت در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز