خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

مشارکت 100 میلیارد تومانی خیرین استان برای مقابله با کرونا / بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی در هفته سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۲۹

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مشارکت 100 میلیاردتومانی خیرین استان در راستای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف تشریح برنامه های هفته سلامت برگزار شد عنوان کرد: برنامه های مختلفی برای هفته سلامت در سطح استان تدوین شده که اولین برنامه روز گذشته 17 اردیبهشت ماه در مدارس آغاز شد و تا 23 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: افتتاح دانشکده داروسازی و سالن اجتماعات در اردبیل، افتتاح 3 پروژه جامع خدمات سلامت در پارس آباد و افتتاح 4 پروژه در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل جزو مهمترین برنامه ها و پروژه های افتتاحی در هفته سلامت در سطح استان می باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص پروژه هایی که در این هفته در بیمارستان امام خمینی اردبیل افتتاح می شوند بیان کرد: تکمیل اورژانس جامع با ظرفیت 40 تخت بیمارستانی، بهره برداری از واحد تصویربرداری مداخله ای، راه اندازی سی تی اسکن جدید و راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی هیبریدی با اعتبار 70 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. همچنین در روز پایانی هفته سلامت برنامه پیاده روی و نیز تجلیل از مدافعان سلامت استان برگزار خواهد شد.

محمدیان اردی با اشاره به نقش مهم مشارکت خیرین در مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون خیرین استان مشارکت خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته اند بطوریکه بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات سرمایه ای و دائمی بهداشتی از سوی خیرین استان اهدا شد.

وی گفت: به رغم اینکه بیماری کرونا هزینه های بسیار سنگینی را بر دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشت، مزایایی نیز در جهت تکمیل زیرساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی داشته که از آن جمله می توان به خرید دستگاه های اکسیژن ساز و تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های سی تی اسکن در پیک های حساس کرونا اشاره کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان نیز بیان کرد: خوشبختانه بدلیل مشارکت خوب مردم استان در بحث واکسیناسیون توانستیم در نوبت اول توانستیم رتبه یک کشوری را به خود اختصاص دهیم بطوری که در میانگین کشوری تزریق واکسن در نوبت اول 95 درصد به ثبت رسیده که این میزان در استان اردبیل 99 درصد بود.

محمدیان اردی ادامه داد: در نوبت دوم تزریق واکسن کرونا میانگین کشوری مشارکت مردمی به 85 درصد رسید که این رقم در استان 90 درصد بود. در نوبت سوم نیز میانگین کشوری 40 درصد اعلام شد که در استان اردبیل شاهد مشارکت 43 درصدی مردم در تزریق واکسن بودیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز بیان کرد: در شبانه روز گذشته 9 بیمار جدید کرونایی شناسایی و بستری شدند و همچنین 2 بیمار با وضعیت بهبود نسبی از بیمارستان ها ترخیص شدند که بر این اساس در حال حاضر 25 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند. وضعیت 7 بیمار نیز وخیم گزارش شده که در بخش آی سی یو بستری می باشند.  خوشبختانه در مدت یادشده مورد فوتی گزارش نشده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون 2 هزار و 800 نفر در استان جان خود را از دست داده اند که خوشبختانه با واکسیناسیون عمومی شاهد روزهای بدون فوتی کرونایی در ماه اخیر هستیم.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های سرعین، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، نیر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان های اردبیل، خلخال، پارس آباد، گرمی و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

محمدیان اردی در خصوص جدیدترین آمار واکسیناسیون نیز گفت: از آغاز واکسیناسیون تاکنون 967 هزار و 58 دوز در نوبت اول، 854 هزار و 132 دوز در نوبت دوم و 397 هزار و 492 دوز در نوبت سوم در سطح استان تزریق شده که در کل میزان تزریق واکسن از آغاز بیماری تاکنون 2 میلیون و 218 هزار و 682 دوز می باشد.

 

انتهای پیام/
بابک حقی
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز