خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه:

دانش آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته تجربی دنبال می‌ کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۳۲

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه دانش آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته تجربی دنبال می‌کنند، درحالی که رشته‌های در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم که می‌تواند هم به صنعت کشور کمک نماید و هم درآمد خوبی دارد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی نسبت به دیگر جشنواره‌ها، از شرایط خاصی برخوردار است. 

وی در ادامه افزود: باید به حیات طیبه، به عنوان یک مسیر بنگریم تا با طی کردن این مسیر، به مراحل خوبی دست پیدا کرده و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشیم. 

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی، تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار می‌گردد تا شاهد تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

وی در ادامه گفت: حدود یک سوم از گونه‌های گیاهان دارویی در ایران وجود دارد، در کشور چین، حدود ۱۰۰ میلیون نفر در حوزه گیاهان دارویی در تلاش هستند؛ اما متاسفانه ما از ظرفیت موجود در کشور نهایت استفاده را نمی‌بریم، به همین دلیل در جشنواره نوجوان خوارزمی بر این مهم برای دهمین دوره تاکید شده است. 

یزدانی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقا دانش، نگرش و مهارت دانش آموزان در زمینه پژوهشگری و روحیه خلاقیت برای حل مسائل، برگزار می‌شود. 

وی افزود: این جشنواره تنها یک بعد را دنبال نمی‌کند و با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت، زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان را فراهم می‌سازد. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت هدایت تحصیلی، گفت: با توجه به امتحانات نهایی، اهمیت هدایت تحصیلی بیش از سال‌های گذشته است و دقت بسیار دانش آموزان را در دروس و انتخاب صحیح رشته تحصیلی می‌طلبد تا شاهد تغییر رشته دانش آموزان نباشیم. 

وی، گفت: متاسفانه دانش آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته تجربی دنبال می‌کنند، درحالی که رشته‌های در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم که می‌تواند هم به صنعت کشور کمک نماید و هم درآمد خوبی دارد. 

یزدانی با اشاره به نقش معلمان در تحقق هدایت تحصیلی مطلوب، گفت: معلمان گرامی دوره متوسطه اول باید به کمک مشاوران بزرگوار بیایند تا خانواده‌ها و دانش آموزان انتخابی توام با آگاهی و آرامش داشته باشند. 

وی با اشاره به تفکر الگوریتمی، تصریح نمود: همه ما باید سطحی از برنامه‌نویسی را بیاموزیم؛ زیرا تفکر الگوریتم در کنار سایر تفکرهای جدی به آن پرداخت و باید نسبت به آن پایبند باشیم. 

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به حوزه‌های تربیت و یادگیری، گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی، با ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری، به دنبال تخصص گرایی نیست و دانش آموزان باید فعالیت در حداقل ۵ محور را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز