خبرگزاری کار ایران

در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن تشریح شد:

دستاوردهای سازمان منابع طبیعی ایران در ۴۵ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۲۸۶

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دستاوردهای این سازمان در ۴۵ سال گذشته را تشریح کرد.

«عباسعلی نوبخت» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن درباره مهمترین دستاوردهای حوزه منابع طبیعی کشور در طول ۴۵ سال گذشته و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ترویج فرهنگ حفظ طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی، مهمترین دستاورد کشورمان در حوزه منابع طبیعی در ۴۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

وی افزود: اکنون کاملا احساس می‌شود که مردم دل‌نگران طبیعت هستند و در اغلب اوقات اطلاع‌رسانی‌های دقیق و به‌موقعی برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های منابع طبیعی کشور به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دارند. البته همچنان نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه در سطح جامعه هستیم.

نوبخت با تاکید بر این که فرهنگ‌سازی حفظ منابع طبیعی باید با اولویت کودکان و نوجوانان انجام شود، یادآور شد: تفاهمی که امسال بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران منعقده شده است، می‌تواند شروع خوبی برای فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی بین نسل آینده باشد، چراکه قطعا مدیران آینده ایران را دانش‌آموزان امروز تشکیل خواهند داد و باید کاری کنیم که آنها از همین امروز با طبیعت و مواهب آن آشنا شوند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: اگر فرزندان ما با طبیعت انس بگیرند و خودشان در تولید و کاشت نهال نقش‌آفرینی داشته باشند، می‌توانیم از امروز کشوری را پایه‌گذاری کنیم که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران آینده آن در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی سهیم شوند. هرچند که امروز هم تصمیم‌سازان ارشد کشور برای حفظ طبیعت ایران دلسوز هستند، اما گاها شاهد بخشی‌نگری‌هایی توسط بعضی مدیران هستیم که به عرصه‌های منابع طبیعی آسیب می‌زند.

نوبخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در ۴۵ سال گذشته زحمات زیادی برای حفظ منابع طبیعی کشورمان کشیده شده، اما اعتباراتی که برای ترمیم زخم‌های وارده توسط انسان و طبیعت بر عرصه‌های منابع طبیعی کشورمان تخصیص پیدا می‌کند، در برابر وسعت این عرصه‌ها بسیار ناکافی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سرعت تخریب عرصه‌های منابع طبیعی بیشتر از سرعت ما در حفظ این عرصه‌ها است، عنوان کرد: اگر آمار بیابان‌زایی در کشورمان را به عنوان یک نمونه در نظر بگیریم، با اعتبارات اندکی که برای مقابله با بیابان‌زایی به سازمان منابع طبیعی تخصیص می‌یابد، ما فقط می‌توانیم حدود یک‌سوم بیابان‌های تولیدشده در طول یک سال را ترمیم کنیم‌.

وی در پایان به توزیع نهال رایگان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در بین مردم اشاره کرد و گفت: توزیع نهال رایگان بین شهروندان در مناسبت‌های ملی کمک می‌کند که حس طبیعت‌دوستی و مشارکت در طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران در بین مردم کشورمان افزایش یابد تا همه بتوانیم در کنار یکدیگر، ایرانی سرسبز، پایدار و ماندگار از جنبه امنیت زیستی را برای نسل آینده به یادگار بگذاریم.

گفتنی است، امروز در حاشیه مراسم ۲۲ بهمن در تهران و سایر شهرهای کشورمان، در آستانه اولین سالگرد شروع اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران و با هدف فرهنگ‌سازی برای محقق شدن شعار کاشت سه نهال توسط هر ایرانی در طول یک سال، نهال‌هایی از گونه‌های مختلف مثمر و غیرمثمر با توجه به شرایط اکوسیستمی هر منطقه، بین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز