خبرگزاری کار ایران

بررسی اجرای طرح مقاوم‌سازی یکی از پل‌ها و بازارچه‌های غرب تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۷۵

جلسه مشترک بررسی نحوه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی یکی از پل‌ها و بازارچه‌های محدوده غرب تهران در سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دراین جلسه مشترک که با حضور علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مسعود حق‌لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ، مهدی صالحی شهردار منطقه 2 و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان‌ها برگزار شد، نحوه اجرای این برنامه، زمانبندی اجرا، وضعیت ایمنی پل و دیگر اقدامات انجام گرفته یا در حال انجام مورد بررسی قرار گرفت.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌هایی که در اجرای مقاوم‌سازی پل‌ها نقش دارند، از هماهنگی بین‌دستگاهی، استفاده از نظریات کارشناسی، تهیه مستندهای مورد نیاز و گزارش‌های فنی مربوط به وضعیت سازه ، بررسی دیگر ریسک‌های محتمل و بعد انجام عملیات اجرایی به عنوان بخشی از مراحل انجام این پروژه نام برد.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ نیز با ارائه توضیحاتی درباره تاریخچه ساخت این پل و بازارچه آن گفت: ساخت بازار در زیر پل بر مبنای الگوی استفاده از فضاهای خاکستری بوده که اکنون دیگر استفاده نمی‌شود، ولی در دهه ۷۰ استفاده می شد. این پل باید از دو منظر وضعیت سازه‌ای و نیز وضعیت مغازه‌های آن مورد بررسی قرار گیرد و درباره مقاوم‌سازی آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود. همچنین علاوه بر وضعیت سازه‌ای باید در خصوص ایمنی در برابر حریق نیز تصمیمات لازم گرفته شود.

مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره امور مقاوم‌سازی پل‌ها در تهران و این پروژه گزارشی ارائه داد.

در ادامه این جلسه بر لزوم توجه به موضوعاتی چون تعمیر و نگهداری، توجه به الگوهای ایمنی و پیشگیری از بحران در اجرای پروژه‌ها و نگهداشت و بهسازی لرزه‌ای تاکید و مقرر شد که همه جوانب موضوع در قالب یک طرح جامع با موضوع ایمنی دیده شود.

همچنین بر لزوم برگزاری جسات منظم، تهیه پیوست اطلاع‌رسانی، طراحی ساختار مدیریتی لازم با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط و یکپارچگی در مطالعات برای آغاز سخت‌ترین پروژه مقاوم‌سازی شهرداری تهران تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز