خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

«ارتش» برای افزایش امید در نخبگان و جذب آنها در دستگاه‌های اجرایی به میدان آمده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۳۹

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از ورود و کمک ارتش برای اشتغال و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

«یاسین کیخا» معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد امضای تفاهم نامهاین بنیاد با ارتش و اهداف آن توضیح داد: کلیت این تفاهم نامه مربوط به سال گذشته است که بین بنیاد ملی نخبگان و فرمانده کل ارتش امضا شد و امسال به واسطه اینکه می‌خواستیم برخی از موضوعات را با فرمانده ارتش مطرح کنیم و حمایت ایشان را برای اجرای برخی موضوعات مجدد استعلام کنیم، جلسه‌ای برگزار کردیم. 

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: از موضوعات کلیدی تفاهم نامه، پیرامون کانون ارزیابی ارتش بود که برای کمک به ارزیابی نخبگان در جذبی که امسال داریم می‌توانیم از حمایت این کانون بهره‌مند شویم. 

معرفی ۱۳۰۰ نخبه به دستگاه‌های اجرایی توسط بنیاد ملی نخبگان

کیخا ضمن اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر از ۷ هزار نخبه‌ای که به سامانه بنیاد ملی نخبگان مراجعه کردند، توانستند از مسیر بنیاد عبور کنند و در نهایت به عنوان منتخب به دستگاه‌های اجرایی مختلف معرفی شدند، گفت: ارزیابی بخش عمده‌ای از این افراد در کانون ارزیابی ارتش انجام شد که کمک خیلی بزرگی به بنیاد ملی نخبگان کرد. امسال کانون ارزیابی بنیاد ملی نخبگان خود از سازمان اداری استخدامی مجوز گرفته است. حجم جذب ما در دوره سوم فراخوان جذب چهار برابر شده است و اگر سال قبل جذب ما هزار و ۳۰۰ نفر بود، امسال حدود چهار هزار نفر است. 

جزئیات درخواست بنیاد ملی نخبگان از امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی»

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: با اینکه کانون ارزیابی بنیاد ملی نخبگان تشکیل شد، ولی باز هم نیازمند این بودیم که همکاری ما با ارتش پررنگ‌تر اتفاق بیفتد. در جلسه‌ای که خدمت امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم، درخواست حمایت جدی‌تر کانون ارزیابی ارتش را در این دوره از فراخوان جذب داشتیم و ارتش نیز از این موضوع به شکل کامل حمایت می‌کند. 

کیخا اضافه کرد: ارتش یا نیروهای مسلح موضوعات تحقیقاتی مهمی دارند که می‌توانند از ظرفیت نخبگان کشورمان برای این امر بهره ببرند. ما می‌خواستیم در خصوص این ظرفیت با امیر ارتش وارد صحبت شویم تا بتوانیم در تعامل با یکدیگر در حل مسائل کشور اثرگذار باشیم. حل مسائلی که اقتدار آفرین و امنیت‌ساز است، می‌تواند به واسطه ظرفیت نخبگان انجام شود. 

او در ادامه در خصوص نخبگانی که در فضای دانشگاه‌های ارتش حضور دارند، عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان اعلام آمادگی کرده که نخبگان دانشگاه‌های ارتش را مطابق با شرایط بنیاد احراز کند و این افراد نیز در جامعه نخبگان بنیاد قرار بگیرند و این تعامل با بدنه علمی و دانشگاهی ارتش نیز شکل بگیرد. 

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: فعلا مباحث تفاهم نامه با ارتش کلی بود و به مرور در این همکاری وارد جزئیات بیشتری خواهیم شد و حتی رشته‌هایی که بیشتر ظرفیت دارند و موضوعات تحقیقاتی مورد نیاز دو طرف، چارچوب و استانداردی خواهد داشت که در آن مسیر حرکت خواهیم کرد. در جلسات بعدی زمینه‌های اجرایی شدن مباحث مطرح شده را نیز بررسی خواهیم کرد. 

 کمک ارتش برای اشتغال و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

کیخا در ادامه بیان کرد: اساس کمک ارتش در قالب کانون ارزیابی، در راستای اشتغال و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی گوناگون است نه استخدام در ارتش. مکانیزم جذب نیروهای مسلح از جمله جذب در ارتش، مکانیزم مستقل خود را دارد. امیر ارتش عقیده دارند که نخبگان پیشران حرکت کشور هستند و اگر این افراد به درستی بکارگیری شوند در کشور تحولات بزرگی اتفاق می‌افتد و به دلیل همین دیدگاه بود که در جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به کمک ما آمدند. 

معاون بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: به گفته امیر ارتش؛ دشمن برای ناامید کردن نخبگان بسیج شده و ارتش به عنوان نیروی مسلح در مقابل دشمنان، این بار برای افزایش امید در بین نخبگان به میدان آمده است و با کمک کانون ارزیابی ارتش، در راستای جذب نخبگان دنبال همین اهداف هستیم. 

مجوز اولیه جذب حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نخبه در ۱۸ دستگاه دولتی

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: ما در این دوره از جذب، حدود ۳ هزار و ۷۰۰ مجوز اولیه جذب نخبگان در ۱۸ دستگاه دولتی را از سازمان اداری استخدامی گرفته‌ایم و ۸ دستگاه دولتی از آن ۱۸ دستگاه، دفترچه شرایط اختصاصی خودشان را با بنیاد ملی نخبگان نهایی کرده‌اند. 

کیخا با بیان اینکه امسال فراخوان جذب بنیاد ملی نخبگان با سال قبل تفاوت‌هایی دارد؛ گفت: سال گذشته افراد بدون اینکه کد شغل انتخاب کرده باشند در فراخوان‌های جذب شرکت می‌کردند. در واقع این افراد فقط اعلام می‌کردند که می‌خواهند در فراخوان جذب بنیاد شرکت کنند. بنیاد ملی نخبگان رزومه افراد را بررسی و امتیازدهی می‌کرد و مواردی که حائز امتیاز بودند به کانون ارزیابی معرفی می‌شدند. 

اعلام ۱۷۰۰ کدرشته در فراخوان سوم جذب برای ورود نخبگان به دستگاه‌های دولتی

کیخا ادامه داد: در سومین فراخوان جذب ما که مربوط به امسال است، افراد همان ابتدای امر، کدشغل خود را انتخاب می‌کنند و در واقع مشاغل موجود را همان ابتدا می‌بینند و برای انتخاب هر کدشغل، دفترچه اختصاصی آن لازم است. به عنوان نمونه آموزش و پرورش که بیشترین جایگاه شغلی را در فراخوان جذب بنیاد ملی نخبگان به خود اختصاص داده است، باید به ما بگوید در مشاغلی که اعلام کرده اند، باید چقدر ظرفیت برای خانم‌ها و آقایان لحاظ شود، چه شرایط سنی و تحصیلی مدنظر دارند و… بنابراین روی همه این موارد در دفترچه با ما تفاهم می‌شود. 

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: هنوز تفاهم و تهیه دفترچه اختصاصی ۱۸ دستگاهی که مجوز جذب برایش گرفته‌ایم، انجام نشده است. فعلا حدود ۱۷۰۰ کدرشته را در فراخوان سوم به جامعه مخاطب خود اعلام می‌کنیم و فراخوان جذب دستگاه‌هایی که دفترچه‌هایشان دیرتر آماده و نهایی می‌شود، انتهای سال ۱۴۰۲ به عنوان فراخوان چهارم جذب اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز