خبرگزاری کار ایران

اجتماع ۵ هزار نفری هلال‌احمری‌ها امروز در میدان فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۰۸

دبیر کل جمعیت هلال احمر از اجتماع بیش از ۵ هزار نفر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در میدان فلسطین در حمایت از امدادگران و کادر درمان و همچنین مردم مظلوم غزه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پخش زنده شبکه خبر گفت: در حقوق بین الملل قواعد بنیادینی وجود دارد، در زمان جنگ این اصول و قوانین باید رعایت شود.

وی ادامه داد: کنوانسیون چهارگانه ژنو و پروتکل های الحاقی آن، تاکید بر این دارد که در زمان جنگ و مخاصمات باید قواعدی رعایت شود ولی در این درگیری رخ داده هیچ کدام از این اصول و قواعد بین المللی رعایت نشده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: حتی امدادگران، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مساجد و مدارس مورد تهاجم و تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. فاجعه بارترین این اقدامات حمله به بیمارستان‌‌ها در فلسطین است.

سلیمانی ادامه داد: داوطلبات و امدادگران و مجموعه هلال احمر از آعاز این درگیری‌ها و مخاصمات برای حضور کادر درمانی در نواز غزه و ارسال اقلام بشردوستانه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اشتیاق امدادگران برای حضور در فلسطین و امدادرسانی به مردم مظلوم این کشور گفت: بیش از ۷۰ سال است که فلسطین مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی افزود: در راستای همدردی با مردم مظلوم، بی‌پناه و بی‌دفاع فلسطین و محکومیت حمله وحشیانه به امدادگران و غیرنظامیان در غزه؛ بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و کادر درمان هلال‌احمر امروز راس ساعت ۱۰ صبح در میدان فلسطین تهران گرد هم می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز