خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پذیرش بیش از ۲ هزار نفر در طرح دستیار فناور در سال گذشته/امکان استفاده از پارک‌ علم و فناوری برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۷۱۶

مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم گفت: سال قبل ما ۲ هزار و ۲۰۰ نفر را در طرح دستیار فناور پذیرفتیم و تقریبا ۳ برابر این رقم متقاضی وجود داشت.

«امید رضایی‌فر» مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد شرایط کار دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در این خصوص طرح دستیار فناور را داریم که دانشجویان متقاضی می‌توانند به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد که دانشگاه‌شان با آنجا همکاری و قرارداد دارد، مراجعه کنند و به نوعی مشغول کار شوند.

مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم تصریح کرد: برای بهرمندی از این طرح، دانشجو در واقع باید به دانشگاه خودش درخواست بدهد و فرآیندی تعریف شده که باید طی شود تا از سمت دانشگاه خود به پارک یا مرکز رشد مورد نظر معرفی شود.

رضایی‌فر ادامه داد: شرکت‌هایی که دانشجویان می‌پذیرند این امکان را فراهم می‌کنند که دانشجویان در آن فضا به مدت مثلا ۶ ماه به صورت کارآموزی مشغول کار شوند و حق الزحمه آن‌ها نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم افزود: برای کار در شرکت‌های دانش بنیان، موضوع معدل دانشجویان خیلی مهم نیست، ولی معمولا دانشجویان مقطع کارشناسی، از ترم‌های ۴ یا ۵ به بعد می‌توانند در دانش بنیان‌ها مشغول کار شوند. برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری هم محدودیت خاصی وجود ندارد.

او در مورد میزان حق الزحمه کار در شرکت های‌دان بنیان نیز بیان کرد: تا سال قبل مبلغ در نظر گرفته شده به عنوان حق الزحمه برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون تومان و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ۲ و دکتری ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

رضایی‌فر در مورد تعداد دانشجویانی که از ابتدای این طرح متقاضی کار در شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌اند، گفت: سال قبل ما ۲ هزار و ۲۰۰ نفر را در طرح دستیار فناور پذیرفتیم و تقریبا ۳ برابر این رقم متقاضی وجود داشت. امسال نیز این فرایند انجام می‌شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌هایی که پارک علم و فناوری یا مرکز رشدی ندارند نیز با برنامه‌ریزی که دانشگاه‌شان انجام می‌دهند می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری سایر دانشگاه‌ها مشعول کار شوند. البته لازم است حتما از دانشگاه خود معرفی نامه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز