خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد:

جریمه ۲ میلیون خودرو در تهران طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ به علت نداشتن معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۲۰

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون خودرو فقط به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال در خصوص برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا برنامه‌ریزی کرده و اعمال قانون و برخورد با این خودروها را که فاقد معاینه فنی هستند در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیون خودرو در سطح تهران بزرگ به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده‌اند که البته ممکن است برخی خودروها دو یا چند بار به همین علت اعمال قانون شده باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۵۲۶ خودروی دودزا نیز توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده‌اند. همچنین با ۷۹ هزار و ۲۵۶ خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده‌اند، برخورد لازم و قانونی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که مهم است تغییر در روش برخورد با خودروهای دودزا است. آن چیزی که تا قبل از این اتفاق می‌افتاد، این بود که خودروهای دودزا برابر دستورالعمل‌ها بایستی هر جفت پلاک آنها فک می‌شد و یک پلاک ۵رقمی در اختیار راننده قرار می ‌گرفت و چند روز فرصت داشت که به تعمیرگاه‌های مجاز برود و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند و پس از بازدید و رویت معاینه فنی، اگر مشکلی نداشت پلاک‌های خودرو در اختیار مالک قرار می‌گرفت.

موسوی‌پور ادامه داد: این روش البته ایراداتی داشت و مهمترین ایراد آن این بود که بعضی از این خودروها که اغلب مدل پایین نیز هستند، خیلی دنبال پلاک نمی‌آمدند و خیلی راحت وارد طرح ترافیک می‌شدند و از چراغ‌قرمزها عبور می‌کردند و از مقابل دوربین‌های پلاک‌خوان رد می‌شدند و هیچ نگرانی در بحث تخلف نداشتند. در چنین شرایطی پلیس باید طرح می‌گذاشت و این خودروها را به عنوان فاقد پلاک و تردد غیرمجاز توقیف می‌کرد، در صورتی که این خودرو فقط مجاز بود تا تعمیرگاه آن هم جهت رفع نقص تردد کند، ولی بسیار سوء استفاده می‌شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه اظهارات خود گفت: اتفاقی که الان افتاده، این است که با فراهم کردن دسترسی پلیس به سامانه‌ها، بدون فک پلاک و در محل معاینه فنی خودروی دودزا را بررسی می‌کنند و در صورت دودزا بودن کارشناسان ما معاینه فنی خودرو را باطل می‌کنند و وقتی معاینه فنی ابطال شد، از مقابل هر دوربینی که عبور کند، به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شود.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، موسوی‌پور در پایان اظهار داشت: وقتی این اتفاق بیفتد، راننده یا مالک مجبور می‌شود که به تعمیرگاه مراجعه کنند و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کنند تا جریمه نشوند. این اتفاق جدیدی است که هم به نفع شهر و هم به نفع شهروندان است. هم خودرو فک پلاک نمی‌شود و هم پلیس می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز