خبرگزاری کار ایران

حدود یک چهارم سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند/ «زنان» بیشترین سالمندان تحت پوشش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۳۶

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: حدود یک چهارم سالمندان کشور معادل یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش ایلنا، حسین خدرویسی با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: این رقم حدود ۳۵ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را تشکیل می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار سالمند تحت حمایت، حدود ۶۳ درصد بانوان یعنی یک میلیون و ۳۲ هزار نفر بانوان و ۵۹۷ هزار نفر مردان سالمند هستند.

خدرویسی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۴ هزار سالمند در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: ۵۲۶ هزار نفر در سنین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۶۰ هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد نیز در سنین بالای ۹۰ سال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: ۲۵۶۰ نفر از سالمندان تحت حمایت از بیماری خاص و ۲۷ هزار و ۷۹۰ نفر  نیز از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌برند که نیازمند رسیدگی بیشتر در خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۶۰ درصد سالمندان تحت حمایت ساکن روستاها هستند، ادامه داد: ۹۷۳ هزار سالمند تحت حمایت ساکن روستاها و ۶۵۷ هزار نفر نیز در شهرها ساکن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز