خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران:

به‌زودی ۳ هزار اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۹۸

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای خرید ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، قرارداد امضا شده است و امیدواریم که ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی جدید نیز از محل واردات تامین شوند.

به گزارش ایلنا، آیین بهره‌برداری از طرح نوسازی حمل‌ونقل عمومی تهران صبح امروز - شنبه ۸ مهرماه - در قالب هفتاد و چهارمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت، محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران و جمع دیگری از مدیران شهری برگزار شد.

در این مراسم، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما در سرآغاز مسیر پرتلاطم حمل‌ونقل شهر تهران هستیم. طی دو سال گذشته تلاش‌های بسیاری توسط شهرداری و شورای شهر صورت گرفت، اما در ابتدای این مسیر هستیم و می‌توانیم با وحدت رویه اقدامات خوبی را به سرانجام برسانیم.

هرمزی ادامه داد: در متروی تهران با کمک دولت و پیگیری‌های شهرداری تهران و شورای شهر موفق شدیم قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترو رابا ۲۵ درصد ابلاغ به ۷۹۰ واگن برسانیم که این بزرگترین قرارداد تامین واگن در تاریخ کشور است.

وی افزود: در مهرماه حفاری خط ۱۰ متروی تهران آغاز می‌شود و تعدادی از ایستگاه‌های باقیمانده در دو خط ۶ و ۷ نیز به افتتاح می‌رسد. همچنین در این ماه ۶ رام قطار اورهال‌شده از مجموعه تعهداتمان تحویل مترو داده می‌شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حوزه تامین اتوبوس قرارداد تامین ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه منعقد شده است. همچنین به زودی ۵۰ اتوبوس برقی به خط خیابان جمهوری افزوده می‌شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، هرمزی در پایان گفت: در مهرماه قریب به ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال و ۲۱۰۰ دستگاه شاغل در خط مشغول به خدمت‌رسانی است. امیدواریم با حمایت شهرداری و شورا ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد خارج از کشور نیز تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز