خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه اربعین فراجا خبر داد:

عبور ۴۳۰ هزار زائر اربعین از مرزهای کشور/ حضور ۳۷۰۰ نیروی پلیس در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۰۳

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: با آغاز سفرهای اربعین از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته (هفتم صفر)، ۴۳۰ هزار زائر از مرزهای ۶گانه جمهوری اسلامی به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ ‌کننده فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش کردیم ماموریت اربعین امسال را بهتر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم و خوشبختانه تا کنون همه چیز طبق روال و برنامه پیش رفته است. 

رئیس قرارگاه اربعین فراجا ادامه داد: یکی از موضوعاتی که سعی شد در ماموریت اربعین امسال حتما مدیریت شود، بحث ترافیکی بود که خوشبختانه امسال وضعیت بسیار بهتری داریم و گره‌های ترافیکی جاده‌ها خصوصا در نقاط منتهی به پایانه‌های مرزی برطرف شده است. 

شرفی تصریح کرد: برای مدیریت بار ترافیکی ها جاده ها، ۱۷۰۰ تیم از پلیس راه و راهور در محورهای مواصلاتی، شهرهای محل تردد زوار و پایانه های مرزی مستقر شده‌اند و به صورت شبانه‌روزی حضور دارند. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برای تامین امنیت زائران، راه‌های محل تردد زوار، پایانه‌های مرزی، پارکینگ‌ها و ... ۲ هزار واحد گشتی پلیس مستقر شده‌اند تا ضمن تامین امنیت، خدمات لازم را به زائران ارائه کنند. 

وی با بیان این که در مجموع ۳۷۰۰ نیروی پلیس در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی کار تامین امنیت ترافیکی و محیطی را برعهده دارند، گفت: فرماندهان انتظامی ۶ استان درگیر در ماموریت اربعین به عنوان روسای قرارگاه‌های فرعی، نظارت کاملی بر خدمات‌رسانی‌های صورت‌گرفته به زوار دارند تا ان‌شاءالله این افراد سفر معنوی خود را به‌خوبی به انجام برسانند. 

شرفی یادآوری کرد: از ابتدای ماه صفر و با آغاز رسمی سفرهای اربعین تا شب گذشته (هفتم صفر) ۴۳۰ هزار زائر از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق به عتبات عالیات سفر کرده‌اند. 

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با بیان این که در این ۷ روز بیشترین ترددها به ترتیب از مرزهای مهران در استان ایلام، شلمچه و چذابه در خوزستان و خسروی در استان کرمانشاه صورت گرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود سفرها از روز شنبه آینده (۴ شهریور) شدت یابد و شاهد حضور خیل عظیم زائران در مرزهای محل تردد به عراق باشیم. 

وی در عین حال به امکانات خوب ایجادشده در مرز خسروی هم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم زائران گرامی با توجه به ازدحام جمعیتی که در مرز مهران وجود دارد، پایانه خسروی را که از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، برای سفر خود انتخاب کنند. 

شرفی در پایان گفت: خوشبختانه خسروی از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است و زائران با توجه به افزایش گیت‌های این مرز بسیار راحت‌تر می‌توانند وارد خاک عراق و به کربلای معلی و عتبات عالیات مشرف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز