خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی:

۷۰ هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۶۸

مدیرعامل جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی گفت: در کشور ۷۰ هزار جانباز شیمیایی داریم که باید برای آنها شبکه سلامت تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در اختتامیه همایش آموزش و پایش سلامت جانبازان موسوی، مدیرعامل جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی گفت: بیش از ۵ هزار از ۶۵ هزار جانباز شیمیایی در تهران زندگی می کنند که بیش از ۶۰۰ نفر در وضعیت گرفتاری شدید هستند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور چنین جمعی از جانبازان شیمیایی شدید و متوسط در کنار هم جمع شده و آموزش ها برای اولین بار به صورت سراسری ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت حمایت از جانبازان شیمیایی گفت: این آموزش ها باعث افزایش بهره وری داروها و دستگاههای تنفسی است و از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری کرده و امید به زندگی را افزایش می‌دهد. تاکنون ۴ دوره از این آموزش ها توسط جمعیت و با همکاری دانشگاه در شهرهای مختلف برگزار شده است.

موسوی با اشاره به حضور همسران جانبازان گفت: این گرده همایی با هدف آگاهی بخشی و ارتقای سلامت جانبازان شیمیایی برگزار شده است. بنیاد شهید نیز در دو دوره اول و دوم حضور پررنگی داشت اما در دوره های بعدی صرفا حضور معنوی داشته است.

وی ادامه داد: ما به دنبال برگزاری دوره های توانبخشی هستیم. جانبازان به دلیل رسیدن به سنین کهنسالی نیازمند این خدمات توانبخشی هستند و در مرحله اول برای ۷۰۰ جانباز شیمیایی شدید این کار انجام خواهد شد و بعد برای جانبازان شیمیایی متوسط انجام خواهدشد.

وی ادامه داد: در کشور ۷۰ هزار جانباز شیمیایی داریم که باید برای آنها شبکه سلامت تشکیل شود و ما این موضوعات را با همکاری دانشگاه دنبال می کنیم امیدوارم بنیاد شهید نیز در این زمینه به ما کمک کند و حداقل برای ۷۰۰۰ جانباز شدید و متوسط این شبکه سلامت راه اندازی شود.

ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیة‌الله با اشاره به بمباران شهرهای سردشت و حلبچه گفت: مردم ایران در این دوران بسیار مظلوم بودند و غول رسانه ای غرب در این دوران واقعیت را وارونه جلوه داد.

وی با اشاره به پیمان منع استفاده از سلاح شیمیایی گفت: بعد از استفاده آمریکا از بمب شیمیایی در ویتنام، صدام بود که علیه ایران از بمب شیمیایی استفاده کرد و غرب در برابر آن سکوت کرد. شروع ساخت سلاح های شیمیایی در عراق قبل از انقلاب ایران در عراق شروع شد و همزمان با جنگ ایران و عراق، عراق بیشتر در این زمینه فعالیت کرد. حوادثی که در حلبچه و سردشت اتفاق افتاد یک جنایت علیه بشریت بود. در حادثه اشنویه ۷ بمب استفاده کردند که به علت باد نتوانست موفق عمل کند که اگر آن شب این بمب ها موفقیت آمیز عمل می کرد حادثه اشنویه دردناکتر از سردشت بود.

وی با درخواست از قاضی زاده هاشمی ادامه داد: درخواست می‌کنیم همکاری ما در حوزه دانشگاه و بنیاد شهید بیشتر از گذشته شود هم در حوزه تحقیقات و هم در حوزه پایش و رصد که امیدواریم در این زمینه بنیاد با ما همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز