خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد:

آموزش ۴ هزار استاد برای مواجهه با جنگ ترکیبی/علم در نظام سلطه همواره محرک می‌‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۴۶۴

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با شروع طرح اعتلاء در دانشگاه آزاد برای مواجه با جنگ ترکیبی دشمن، ۴ هزار استاد با وجوه مختلف دنیا در عصر حاضر آشنا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه طرح ملی اعتلا (دوره تعالی بخش معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی) صبح امروز ۱۴ تیرماه برگزار شد.

"محمدمهدی طهرانچی " رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: علم تابع از سیاست علم است. اگر تاریخ علم را تقسیم کنیم، در سیاست علم چهار دوره داریم؛ دوره‌ای قبل از جنگ جهانی که دوره نظرآفرینی بود. در قرن ۱۸ و ۱۹ نظریات پایه شکل گیری علم بودند. در جنگ جهانی اول و دوم حضور دانشمندان در جایگاه افسران تولید علم که قدرت خلق می کنند مهم شد.

طهرانچی افزود: پروژه منهتن آمریکایی ها ۷۰ هزار نفر را گرد آورد که دو سلاح هسته ای نتیجه آن بود و در ژاپن فرود آمد و انیشتن نامه‌ای به روزولت نوشت و در خصوص این سلاح ها نکاتی را بیان کرد.

او گفت: بعد از پروژه منهتن جنگ جهانی دوم را چیرگی نظامی پایان نداد بلکه تحقیقات ناشی از علم بزرگ آن را تمام کرد. دوره دوم علم را دوره علم برای دفاع نام نهادند و سازمان ملل به خاطر پروژه ملی منهتن به نیویورک رفت. آمریکا از آن به بعد در علم حاکم شد و پس از آن بعد فضایی علم روی کار آمد و بعد هم جنگ سرد رخ داد و از آن زمان قهرمانان، دانشمندان در آزمایشگاه های ملی بودند.

طهرانچی عنوان کرد: با فروپاشی شوروی دوره دیگری به اسم علم برای اقتصاد آغاز شد که علم در شرکت‌های دانش بنیان بود. پس از سال ۲۰۰۱ و بعد از انفجار برج‌های دو قلو، دوره جدید علم به نام علم برای امنیت شکل گرفت و شعارش جنگ جهانی علیه تروریسم شد. علم در نظام سلطه همواره محرک می‌خواهد و برای همین بحث ها را به سمت فناوری و به خدمت گرفتن فناوری برای امنیت بردند.

رییس دانشگاه آزاد اضافه کرد: برای اینکه شاهدی برای این نوع علم داشته باشند جنگ‌های عراق و شامات را راه انداختند و با این کارها، آمریکایی ها طرح توجیحی برای بسط دادن به علم و فناوری و جنگ علیه تروریسم می‌خواستند.

طهرانچی تاکید کرد: قرار بود قهرمان تروریسم، آمریکایی ها باشند. سال ۲۰۲۰ پایان حضور آمریکایی ها درمنطقه ما بود، اما با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نقاط وارونه شد و نماد این تغییرات در وضعیت منطقه سردار دلها بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: انگیزه آمریکایی ها در علم برای امنیت فرو ریخت و بعد از آن رخ دادن کرونا بود که حدیث مفصلی است

اگر می خواهیم ببینیم علم به کدام سمت می رود باید حقیقت را از راویان واقعی در صحنه بشنویم و سردار قاآنی با خضوع و اخلاقیاتی که از حاج قاسم سلیمانی به ارث برده بهترین راوی است.

طهرانچی گفت: با شروع طرح اعتلا در دانشگاه آزاد برای مواجه با جنگ ترکیبی دشمن، ۴ هزار استاد با وجوه مختلف دنیا در عصر حاضر آشنا شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز