خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛

کلنگ احداث ۱۰۵ کلاس در حاشیه شهر مشهد زده شد / ۲۳۱ کلاس درس دیگر در دست احداث

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۷۹

به همت اداره کل نوسازی خراسان رضوی و با حضور آیت ا… علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس، کلنگ احداث ۱۰۵ کلاس در حاشیه شهر مشهد زده شد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آیت ا… علم الهدی در آئین کلنگ زنی احداث ۱۰۵ مدرسه حاشیه شهر مشهد که چهارشنبه ۲۴ اسفند در یکی از نقاط حاشیه شهر مشهد برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه بعد از ۶ سال حاشیه شهر مشهد متحول شده است و از نظر شهری، اخلاقی و فرهنگی بهبود پیدا کرده است به طوری که حاشیه شهر مشهد از مناطق متدین‌نشین شهر به شمار می‌رود. 

وی تعالی و ارتقاء فرهنگی حاشیه شهر را از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: پس از تحولات افغانستان قریب به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر به جمعیت حاشیه‌نشین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این منطقه افزوده شده است و ما نمی‌توانیم نسبت به تعلیم و تربیت آن‌ها بی‌تفاوت باشیم. خوشبختانه با اهتمام نهاد انقلابی و ولایی بنیاد مستضعفان و علوی ظرفیت آموزشی این مناطق بیشتر خواهد شد. احداث ۱۲ مدرسه با ۱۰۵ کلاس درس در این منطقه بسیار ارزشمند است. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: انتظار داریم تا خیرین مدرسه ساز که خیرات و برکات زیادی در روستاها و شهرها داشته‌اند در این موضوع نیز اهتمام بورزند و مدرسه‌سازی در حاشیه شهر مشهد را در اولویت قرار دهند. آن چه مهم است سرعت در احداث فضاهای آموزشی است که انشاء ا… با همراهی ویژه ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش شاهد جهش مناسبی در احداث و توسعه مدارس این مناطق باشیم. 

در ابتدای این مراسم جاسم حسین پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری‌ها و ایجاد قرارگاهی ویژه برای پیگیری احداث مدارس حاشیه شهر گفت: حاشیه شهر مشهد از جمله نقاطی است که به دلیل مهاجرپذیر بودن، حضور اتباع و افزایش جمعیت با کمبود ویژه فضاهای آموزشی مواجه است و سرانه آموزشی این منطقه نسبت به میانگین کشور بسیار پایین است. 

وی افزود: این طرح جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین منطقه شهر مشهد را در برمی گیرد و علاوه بر این ۱۰۵ کلاس درس، ۳۳ پروژه دیگر با ۲۳۱ کلاس نیز در دست احداث است و با این وجود برای رفع نیاز این منطقه به دو هزار کلاس درس نیاز است. 

باجلان، معاون بنیاد مستضعفان و عضو هیات مدیره بنیاد علوی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش از خدمات این مجموعه در نقاط مختلف کشور گفت: این بنیاد در ۶ نقطه هدف با همراهی گروه‌های جهادی و کمک‌های دستگاه‌های دولتی در حال خدمت‌رسانی است که یک منطقه هدف و ۶ منطقه دیگر در استان خراسان رضوی واقع شده است و انشاء ا… با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۱۰۵ کلاس درس را به صورت صددرصدی احداث و تجهیز خواهیم نمود. 

در پایان این مراسم با حضور مسئولین و مدیران کلنگ احداث ۱۰۵ کلاس در حاشیه شهر مشهد توسط آیت ا… علم الهدی بر زمین نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز