خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش‌بینی بارش شدید برف و باران در اکثر جاده‌های کشور/ در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۸۶۱

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی بارش شدید برف و باران در جاده‌های کشور طی روزهای آخر هفته خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ بارش شدید باران و برف جاده‌های اکثر استان‌های کشور به جز استان‌های شمالی و شمال غربی را در بر می‌گیرد و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده های کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها بصورت برف و باران باعث افزایش خطر  لغزندگی و یخ‌زدگی در جاده‌ها می‌شود. خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر شده، بنابراین در این زمان رانندگان در جاده‌ها باید از سرعت معمول و همیشگی خود بکاهند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: متاسفانه در ایام بارندگی‌های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده باید در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد. همچنین اطمینان از آماده به کار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز