خبرگزاری کار ایران

در گرامیداشت ایام دهه فجر عنوان شد؛

به کارگر نباید گفت دهانت را ببند و اعتراض نکن/ پیشنهاد ما ۴ میلیون تومان برای مزد است/ دولت از ثروتمندان بگیرد و همسان‌سازی را اجرا کند/ جلوی ورود کارگران به مجلس را گرفته‌اند چون مقابل خصوصی‌سازی غارتگرانه می‌ایستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۷۸۱

جشن گرامیداشت ایام دهه فجر، عصر روز گذشته توسط خانه کارگر شرق تهران، در مجتمع ورزشی هنگام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم جشن گرامیداشت ایام دهه فجر که در مجتمع ورزشی هنگام برگزار شد، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) با گرامیداشت خاطره شهدای انقلاب اسلامی و جنگ ۸ ساله، گفت: خانواده‌های کارگری بیشتر از همه گروه‌های جامعه شهید داشتند و همواره در صف اول مبارزه قرار دارند. همین کارگران با همراهی خانواده‌هایشان در رورهای منتهی به انقلاب با برگزاری اعتصاب‌های گسترده و فلج کننده، رژیم را به زیر کشیدند بنابراین ما همان کسانی هستیم که برای تثبیت انقلاب، سینه ستبر کردیم و هزینه آن را هم با تقدیم جان جوانان خود پرداختیم.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: بنابراین امروز از ما نباید انتظار داشت که بگوییم کارگر حالا که مشکل داری، دهانت را ببند و اعتراض نکن.

پروانه مافی (نماینده تهران) که دیگر سخنران این جشن بود، گفت: اگر کارگران در زمان حضور ما در مجلس به حقشان دست نیافتند، شرمنده آنها هستیم اما در این مدت تلاش کردیم که مصوباتی را در هماهنگی با خواسته‌های کارگران و بازنشستگان تصویب کنیم.

وی با اشاره به ایجاد فراکسیون کار و کارآفرینی در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون با این هدف ایجاد شد که قوانینی که وضع کارگران و تولید را بهبود می‌دهد، تصویب شوند.

مافی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه افزایش حقوق و دستمزد در مجلس شورای اسلامی، گفت: این کمیته تشکیل شد تا دستمزدی که شایسته کارگران باشد، به آنها پرداخت شود.

وی افزود: دولت را تحت فشار می‌گذاریم تا از بقیه بخش‌ها کم کند و به معیشت اختصاص دهد. البته به این اکتفا نمی‌کنیم و از دولت می‌خواهیم که در مذاکرات مزدی، تغییرات هزینه‌های زندگی را لحاظ کند. پیشنهاد ما تعیین ۴ میلیون تومان به عنوان حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۹ است.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره اقدامات مجلس برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: دولت برای جبران کاستی‌های بودجه تحت فشار است؛ چراکه تحریم و فشارهای اقتصادی، درآمدهای دولت را کاهش داده‌اند اما ما از دولت خواسته‌ایم که با ابزار مالیات از پولدارها بکند و برای معیشت مردم اختصاص دهد.

وی افزود: در این میان برای دولت تامین منابع لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاری سخت است اما دولت باید با مالیات‌ستانی از ثروتمندان، منابع این کار را فراهم کند. مجلس هم در حال بررسی محل‌های درآمدی جدید است تا همسان‌سازی را در بودجه ۹۹ محقق کند.

محمدرضا بادامچی، دیگر نماینده تهران در مجلس هم به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

وی گفت: در شرایط تحریم باید از اشتغال و بخش خصوصی که به شدت به یکدیگر وابسته هستند، حمایت کنیم.

وی افزود: برای هدایت فارغ‌التحصیلان به سمت بازار کار یعنی جایی که بخش خصوصی میداندار است باید، آموزش‌های مهارتی را نظم و سامان دهیم و به آموزش‌های مهارتی تک بعدی و سنتی تکیه نکنیم. باید آموزش‌ها را با تغییرات تکنولوژی سازگار کنیم و ظرفیت‌های بخش خصوصی را هم در نظر بگیریم؛ چراکه یکسری از آموزش‌ها دیگر بازار کار ندارند‌.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: در کنار این موضوع باید تعاونی را توسعه دهیم تا بخش خصوصی در این حوزه هم تقویت شود؛ چراکه در شرایط تحریم جز این راه دیگری نداریم. در این شرایط باید از اشتغال خانگی حمایت و آنها را در قالب تعاونی سازمان داد.

در ادامه فاطمه ذوالقدر (نماینده مردم تهران) هم بر اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: دولت باید از محل مالیاتی که از ثروتمندان می‌گیرد، معیشت حداقل‌بگیران را تامین کند.

سهیلا جلودارزاده (دیگر نماینده تهران) هم از رد صلاحیت نامزدهای کارگران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گلایه کرد.

وی گفت: همین امروز چند نماینده دیگر کارگران را هم که برای انتخابات مجلس نامزد شده بودند، رد صلاحیت کردند. این در حالی است که کارگران در تمام برهه‌ها همراه انقلاب بودند اما امروز به آنها می‌گویند: شما صلاحیت ندارید!

وی افزود: برای این جلوی ورود کارگران به مجلس را گرفته‌اند که آنها اجازه نمی‌دهند، خصوصی‌سازی غارتگرانه انجام شود. نتیجه این مدل خصوصی‌سازی این است که یک کارفرما به کارگرانی که دستمزدهایشان را پس از چند ماه تاخیر درخواست کرده‌اند، می‌گوید: به جان "بابی" حقوقتان را می‌دهم. بابی اسم سگ این آقاست.

جلودارزاده، در ادامه گفت: افزایش قیمت با هدف جبران معیشت مردم به جایی نرسیده است؛ چراکه خیلی از اقشار محروم می‌گویند بسته حمایت معیشت دریافت نکرده‌اند. اگر قرار نبود که مستحقان واقعی از درآمد بنزین بهره‌مند شوند، چرا قیمت بنزین افزایش پیدا کرد؟ همه می‌دانند که مجلس با افزایش نرخ این کالا مخالف بود.

در پایان این مراسم حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز سخنرانی کرد.

وی گفت: اگر در سال آینده همین تعداد نماینده کارگر را هم در مجلس نداشته باشیم وضعیت اقتصادی کشور بدتر می‌شود چراکه اینها جلوی خیلی از مسائل و حواشی آسیب‌زننده به کارگران ایستاده‌اند.

صادقی ادامه داد: سال آینده ضریب جینی که افزایش حاکی از افزایش شکاف طبقاتی است، افزایش می‌یابد و رشد اقتصادی هم به منفی ۴.۷ درصد می‌رسد که این بسیار خطرناک است. از شما حضار می‌خواهم که حواستان به آنچه که می‌گذرد باشد و یک لحظه از تحولات غافل نباشید؛ چراکه پای سرنوشت شما در میان است. به اینها که می‌گویند در انتخابات مجلس رای ندهید، گوش نکنید و نمایندگان واقعی کارگران را از میان همین کاندیداهای باقی مانده، برگزیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز