خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران ارگ قدیم بم به عدم دریافت مطالبات/ رئیس پایگاه ارگ بم: طلب مزدی تا اواسط آذر پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۶۵۰

موحد گفت: در نتیجه اجتماع صنفی صبح امروز که در مقابل پایگاه میراث ارگ قدیم برپا شد، در تماس تلفنی با محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی)، کارگران از پرداخت حقوق خود تا اواسط آذر ماه مطلع شده و به تجمع خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پروژه‌ مرمت و بازسازی ارگ بم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، صبح امروز بار دیگر مقابل محل کار خود تجمع کردند و محسن موحد (مدیر پایگاه ارگ بم) در این‌باره گفت: مطالبات این کارگران نهایتا تا اواسط آذر ماه جاری پرداخت می‌شود.

موحد در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: قرار است منابع مالی پرداخت حقوق کارگران ارگ قدیم بم از سازمان برنامه و بودجه تامین شود و به محض دریافت پول؛ آن را به حساب کارگران واریز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در جریان کامل روند پرداخت حقوق کارگران ارگ قدیم بم نیست و این  موضوع را باید از مسئولان بالادستی سازمان پیگیری کنید، افزود: در طول روند بازسازی ارگ و پرداخت حقوق کارگران دچار کمبود منابع مالی بوده‌ایم.

مدیر پایگاه ارگ بم در ادامه افزود: پروژه ارگ قدیم بم یکی از مهمترین بناهای گردشگری کشور است که اگر منابع مالی خوبی برای بازسازی آن اختصاص یابد زمینه اشتغال و درآمدزایی خوبی برای مردم این شهرستان محروم ایجاد خواهد شد.

موحد گفت: ارگ قدیم بم همسان با بناهایی همچون تخت جمشید و میدان نقش جهان امکان جذب گردشگر دارد و در حال حاضر نیز سالانه صدها گردشگر داخلی وخارجی از آن دیدن می‌کنند.

وی گفت: طبق برآورد کارشناسان میراث فرهنگی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار  مالی برای بازسازی این بنای تاریخی مورد نیاز است و در حال حاضر کمبود اعتبارات روند بازسازی آن را کند کرده است این درحالی‌ست که اگر به این بنا اعتبارات خوبی اختصاص می‌یافت روند بازسازی  آن نیز برای جذب گردشگر سرعت می‌گرفت.

رئیس پایگاه ارگ بم با بیان اینکه در دفعات قبل اعتبارات مالی پرداخت حقوق کارگران ارگ در خزانه دولت گیر کرده بود، افزود: در حال حاضر  که چهار ماه حقوق کارگران به تاخیر افتاده، سازمان برنامه و بودجه باید منابع مالی پرداخت آن را تامین کند و در این زمینه دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع است و به محض دریافت پول آن را به حساب کارگران انتقال می‌دهد.

وی افزود: در نتیجه اجتماع صنفی صبح امروز که در مقابل پایگاه میراث ارگ قدیم برپا شد، تماس تلفنی با محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی) برقرار کردیم و کارگران از پرداخت حقوق خود تا اواسط آذر ماه مطلع شده و به تجمع خود پایان دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز