خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از شیوع کرونا در ایران؛

۷۱۶۱ مبتلا، ۲۳۷ فوتی و ۲۳۹۴ بهبود یافته/ لغو سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم‌رضوی/ممانعت از ورود مسافران به گیلان/ منع پذیرش مهمان در هتل‌ها/ مرگ ۲۰ نفر بر اثر مصرف الکل/ لغو مراسم در بقاع متبرکه

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۱۵۲

براساس اعلام وزارت‌بهداشت تاکنون ۷۱۶۱ مورد قطعی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اعلام شده که از این تعداد ۲۳۹۴ نفر بهبود یافته و ۲۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیستمین روز از شیوع کرونا در ایران براساس آمار وزارت بهداشت ۷۱۶۱ مورد قطعی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است که از این تعداد ۲۳۹۴ نفر بهبودیافته و ۲۳۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. تهران همچنان در صدر بالاترین آمار مبتلایان ویروس کرونا و یکی از کانون‌های شیوع این ویروس است.سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به اینکه کانون شیوع این بیماری تجمعات است، از مردم خواست تا در این تجمعات حضور نداشته و اگر چنین محافلی برگزار می‌شود به نیروی انتظامی و ستادهای مقابله با کرونا در استانها اطلاع دهند تا از برگزاری این تجمعات به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری ممانعت به عمل آورند.به گفته عضو هیئت علمی انستیتو پاستور شدت شیوع بیماری کرونا تا پایان اسفند ادامه دارد و این در حالی است که استان‌های شمالی برای مبارزه با کرونا با کمبود امکانات پزشکی و کادر درمانی مواجه شده‌اند و آمار مبتلایان به کرونا در مازنداران نیز با افزایش پیدا کرده است.

در صورت موافقت دولت، آماده جلوگیری از ورود مسافران به گیلان هستیم

«محمود قاسم‌نژاد درویشی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت استان گیلان با توجه به شیوع کرونا در این استان گفت: در محوطه بیمارستان رازی با همکاری سپاه استان یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت 80 تخت از روز گذشته برپا شده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان قابلیت افزایش 20 تخت دیگر نیز دارد تا به 100 تخت برسد، ادامه داد: بیمارستان‌های رازی و حضرت رسول (ص) در رشت ظرفیت های خوبی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا دارند و به میزان 500 تخت آمادگی پذیرش در این بیمارستانها و جود دارد. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره وضعیت شهرستان‌های این استان تصریح کرد: در بیمارستان‌های شهرستان‌ها نیز یک بخش مجزا به صورت ایزوله برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است. همچنین دانشگاه علوم پزشکی در سایت لاکان این آمادگی را دارد که  350 تخت بیمارستانی ایجاد کند.

قاسم نژاد درباره کمبود امکانات برای کادر درمانی در این استان گفت: پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان‌های استان گیلان به صورت سه شیفت فعالیت می کنند و وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، گان و ...که باید بلافاصله بعد از پایان هر شیفت تعویض شود با توجه به ازدیاد تقاضا کم است اما دانشگاه علوم پزشکی استان از طریق وزارت بهداشت توانسته است تاکنون تمام لوازم مورد نیاز کادر درمان را به روز تامین کند. ممکن است که کادر پزشکی نگرانی و دغدغه دو روز آینده را داشته باشد اما به روز اقلام در اختیار کادر درمان قرار داده شده است. 

وی ادامه داد: همچنین از طریق خیرین برخی از این اقلام تامین شده است. در خصوص کمبود مواد ضدعفونی کننده نیز با رایزنی هایی که صورت گرفته کارخانجات تولیدی در استان ظرفیت های تولیدی را ایجاد کرده اند تا بتوانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز استان را نیز تامین کنند. 

ممنوعیت پذیرش مهمان در مهمانسرا و هتل‌ها

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: خوشبختانه از روز گذشته پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها رو به کاهش است و دیگر آن روند افزایشی را ندارد. یعنی به طور مثال اگر روز گذشته 200 بیمار پذیرش می‌شد امروز براساس آمارها به 195 نفر رسیده است و روند کاهشی دارد. 

قاسم نژاد درباره پذیرش مهمان در استان گیلان گفت: ما هیچ پذیرش مهمانی در هتل ها، مسافرخانه ها و مسافر کاشانه‌ها نداریم و در عید تمامی این مراکز تعطیل هستند. در ورودی استان نیز اکیپ های بهداشتی قرار داده ایم و افرادی که وارد استان می شوند از نظر تب سنجی چک می شوند و چنانچه افراد مشکوک باشند این افراد به قرنطینه اعزام می شوند، اما برای مسدود شدن راههای ورودی استان و قرنطینه استان گیلان ما نیازمند دستور کشوری در این زمینه هستیم. 

وی ادامه داد: تمام رایزنی ها در این زمینه در حال انجام است و اگر دولت موافقت کند در استان آمادگی کامل و صددرصد برای جلوگیری از ورود افراد به استان را داریم. با توجه به توصیه ها و پیگیری هایی که در حال حاضر نیز انجام شده است سفرها به استان گیلان تا 80 درصد کاهش پیدا کرده است. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره کادر درمانی که در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: این افراد در شرایط حاد در استان در حال فعالیت هستند و به طور مستقیم با بیماران درگیر هستند و با توجه به اینکه ممکن است بیماریهای زمینه ای نیز داشته باشند با این بیماری مواجه می شوند و ما متاسفانه تعدادی از کادر درمان را در این مدت از دست داده ایم.

شناسایی ۵۹۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، اعلام کرد: تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود‌یافتگان به دو هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۵۹۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر افزایش یافت.  خوشبختانه تا کنون دو هزار و ۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید.

وی درباره تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها بیان کرد: تهران ۱۹۴۵ نفر، قم ۷۱۲ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۰۱ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مازندران ۶۳۳ نفر، مرکزی ۳۸۹ نفر، قزوین ۲۴۷ نفر، سمنان ۲۲۰ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۸۳ نفر، فارس ۱۳۳ نفر، لرستان ۱۵۱ نفر، آذربایجان شرقی ۱۲۹ نفر، خوزستان ۷۳ نفر، یزد ۹۰ نفر، زنجان ۶۸ نفر، کردستان ۶۶ نفر، اردبیل ۷۲ نفر، کرمانشاه ۴۴ نفر، کرمان ۳۶ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۵۲ نفر، خراسان جنوبی ۳۷ نفر، خراسان شمالی ۳۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۶ نفر، ایلام ۳۱ نفر، آذربایجان غربی ۶۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۱ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مصرف الکل جان ۲۰ نفر را گرفت

وی در ادامه اظهار کرد: روند کاهش نسبی در تعداد مبتلایان را به طور کلی شاهد هستیم، اما فعلا قضاوتی در این زمینه انجام نمی‌دهیم. امیدواریم مردم به اصول خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه داشته باشند و این روند با توجه و تمرکز بیشتر و همکاری و مشارکت عمومی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد ناآگاه تصور کردند که اگر تماس با الکل می‌تواند سطوح را ضد عفونی کند، مصرف آن می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد. به همین دلیل در استان خوزستان از ابتدا تاکنون ۷۳ ابتلای قطعی به ویروس کرونا داشتیم و به خاطر این القای غلط، ظرف دو روز ۳۳۱ مراجعه ناشی از آشامیدن فرآورده‌های الکلی و فوت ۲۰ نفر به همین علت داشتیم که این یک فاجعه است.

جهانپور افزود: مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد و فقط می‌تواند از الکل برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده کرد.

روزانه ۳ تا ۵ نفر به دلیل مسمومیت‌های الکلی در بیمارستان لقمان بستری می‌شوند

«شاهین شادنیا» رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان لقمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در شرح وضعیت مسمومیت‌‌های ناشی از مصرف الکل یا محلول‌های الکلی، که افراد با ذهنیتِ پیشگیریِ ابتلا به کرونا شُرب می‌کنند، گفت: متاسفانه شیوع چنین مسمومیت‌هایی را از هفته گذشته شاهد هستیم. سیر این نوع مسمومیت‌ها صعودی است، اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی در چند روز گذشته، شیب صعودی نمودار این مسمومیت کاهش پیدا کرده است. 

وی در ادامه گفت: ما موارد قابل توجهی مسمومیت با الکل‌های سمی داریم. متاسفانه شیوع این نوع مسمومیت محدود به تهران نیست و در شهرهای مختلف کشور مشاهده می‌شود. اظهارات مسمومان نشان می‌دهد با این ذهنیت که اگر الکل سطوح را ضدعفونی می‌کند و ویروس کووید ۱۹ را از بین می‌برد، خوردن آن نیز می‌تواند باعث پیشگیری از این ویروس شود. 

شادنیا اشاره کرد: ساده‌انگاری است ولی در برخی افراد این ذهنیت شکل گرفته که ممکن است با خوردن الکل بتوانند به نتیجه ضدعفونی کننده ویروس دست پیدا کنند، اما این رویکرد کاملا غیرعلمی است. هیچ کدام از منابعی که تاکنون در سطح جهان منتشر شده است، ادله‌ای مبنی بر اختلالِ حیات ویروس بوسیله شرب الکل ارائه نمی‌دهند. این اقدام هیچ تصدیقی در کل منابع علمی، چه در خارج از کشور و چه در داخل از کشور ندارد. 

مرگ ۳ نفر بر اثر مصرف الکل

رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان لقمان بیان کرد: به هر حال،‌ افرادی به شرب الکل اقدام کردند. در پاره موارد الکلی که مصرف شد، الکل سمی متانول بود که منجر به بروز عوارض برای این بیماران شد. الکل اتیلیک و الکل اتانول هر دو بی‌رنگ هستند و افتراق این دو نوع الکل از یکدیگر نیاز به تخصص دارد. ممکن است افراد بخاطر تبلیغات یا به تشخیص فردی متانول را به جای الکل اتیلیک خورده باشند. 

وی افزود: اساس قضیه این است که نه متانول و نه اتیلیک، هیچ تاثیری بر عفونت‌زدائی و پیشگیری در مقابله با هیچ ویروسی ندارند. به عبارت ساده‌تر مصرف خوراکی الکل بدن را ضدعفونی نمی‌کند. این کاملا یک استدلال غلط است. 

شادنیا در رابطه با میزان مسمومیت‌ها گفت: با توجه به اینکه این نوع مسمومیت نادر تلقی می‌شود، ما وارد یک پیک از این نوع مسمومیت شده‌ایم. از هفته گذشته به یکباره، روزانه شاهد بستری شدن میانگین ۳ تا ۵ نفر در بیمارستان هستیم. همچنین گزارش فوت به دلیل این مسمومیت در بیمارستان لقمان ۳ مورد بوده است. مسلما آمار مسمویت و فوتی در کشور بیشتر است. 

ابتلای رییس سازمان مدیریت بحران کشور به کرونا

«علی بختیاری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر  گفت: اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور هفته گذشته با مشاهده علائم مشابه آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کرده و پس از انجام تست‌های مربوط به بیماری کووید-۱۹ مشخص شد که وی به این بیماری مبتلا شده است.

وی ادامه داد:‌ آقای نجار هفته گذشته چند روز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌ قرار گرفته و صبح امروز با بهبودی نسبی با تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شده و چندین روز در منزل دوران قرنطینه را سپری می‌کند.

به گفته سخنگوی سازمان مدیرتی بحران کشور خاطرنشان کرد: طی این مدت اقدامات مربوط به سازمان مدیریت بحران از طریق معاونان سازمان مدیریت بحران پیگیری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

مراسم پنجشنبه آخرسال و تحویل سال نو در بقاع متبرکه لغو شد

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات سازمان اوقاف در خصوص جلوگیری از تجمعات در بقاع متبرکه گفت: تمام تجمعات در بقاع متبرکه لغو شده است، حتی مراسم‌ها و تجمعات را در بقاع متبرکه استان‌هایی که محدودیتی از سوی مسئولان بهداشتی ایجاد نشده بود، نیز لغو کردیم. 

وی ادامه داد: برگزاری مراسم پنجشنبه آخرسال و سال تحویل نیز در تمام بقاع متبرکه کشور لغو شده است. در ابلاغیه‌ای که روز سوم اسفندماه به تمامی ادارات کل اوقاف در استان‌ها ارسال شده است، اعلام کردیم، برگزاری هر نوع تجمعات در بقاع متبرکه ممنوع است. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: همچنین در بقاع متبرکه استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، هرمزگان و .... که شبکه بهداشت و شورای تامین استان وضعیت را بحرانی اعلام کرده و محدودیت تردد در استان اعمال شده است، ما نیز محدودیت تردد در بقاع متبرکه اعلام کرده‌ایم و از رفت و آمدها در این استان‌ها جلوگیری کردیم. 

نوروزپور تصریح کرد: در بقاع متبرکه دیگر استان‌ها رفت و آمد و تردد به بقاع متبرکه تابع شرایط شورای تامین و شبکه تامین استان‌ها است و براساس دستور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هیات امنا موظف به اجرای دستور شورای تامین استان‌ها هستند. 

تدفین اموات آرمستان‌های بقاع متبرکه مجوز شبکه بهداشت انجام می‌شود

وی ادامه داد: همچنین به طور مرتب بقاع متبرکه و امامزادگان گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند. همچنین پخش نذروات در بقاع متبرکه از توزیع غذا به سمت توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده رفته است و به جای غذا نذری این اقلام توزیع می‌شود. در برخی از بقاع متبرکه نیز با همکاری و نظارت شبکه بهداشت ماسک تولید و توزیع می‌شود. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تدفین فوت شدگان در آرمستان‌های بقاع متبرکه گفت: در خصوص تدفین اموات نیز با هماهنگی و مجوز شبکه بهداشت تدفین در آرامستان‌های بقاع متبرکه انجام می‌شود. امیدواریم مردم نیز همراهی لازم را داشته باشند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.    

مراجعه به بیمارستان لقمان به دلیل مسمومیت‌های الکلی چندین برابر شده است

«مسعود مردانی» عضو هیات علمی بیمارستان لقمان حکیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مسمومیت‌های ناشی از مصرف الکل گفت: آمار مسمومیت‌های الکلی در کشور را ندارم و باید از مقامات وزارت بهداشت پرس و جو کنید، اما در همین دو هفته اخیر مواردی که با علائم مسمومیت با الکل متانول یا الکل صنعتی به بیمارستان لقمان مراجعه کرده‌اند، چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با تبلیغات سوء در فضای مجازی باعث شده‌اند، مردم تصور کنند که اگر این الکل را به صورت خوراکی مصرف کنند، دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند. 

عضو هیات علمی بیمارستان لقمان حکیم با تاکید براینکه مصرف الکل خوراکی باعث جلوگیری از ابتلا به کرونا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مصرف خوراکی الکل باعث ابتلا به کرونا نمی‌شد، امروز باید در همه کشورهایی که مصرف الکل آزاد است، افراد به کرونا مبتلا نمی‌شدند. 

برخی سودجویان الکل صنعتی را به جای اتانول به مردم می‌فروشند

مردانی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب الکل‌های صنعتی را که نارنجی رنگ هستند با یک ماده بی رنگ کننده مخلوط می‌کنند و رنگ الکل صنعتی را از بین می‌برند و آن را به جای الکل اتانول به مردم می‌فروشند و مردم هم آن را مصرف می‌کنند که این موضوع باعث مسمومیت این افراد شده است. 

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم که الکل خوراکی به هیچ عنوان کرونا را از بین نمی‌برد. بهترین راه برای قطع زنجیره ابتلا به عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، شستن مکرر دست‌هاست. ما هیچ توصیه‌ای برای استفاده از الکل برای پاک کردن دست‌ها نمی‌کنیم، مگر در مواردی که آب و صابون در دسترس نباشد، که در این صورت می‌توان از محلول‌های شست و شوی حاوی الکل برای پاک کردن دست‌ها استفاده کرد. 

 ژل‌های ضدعفونی کننده‌ با پایه متانول باعث مسمومیت و مرگ می‌شود

عضو هیات علمی بیمارستان لقمان خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌کنیم برای ضدعفونی کردن سطوح و لباس به هیچ عنوان از الکل استفاده نکنند. بهترین راه برای ضدعفونی کردن آب و وایتکس رقیق شده است، چراکه هم به صرفه و هم کم هزینه‌تر است. اگر خیلی سطوح آلوده باشد، می‌توان از محلول یک به ده آب و وایتکس استفاده کرد و برای ضدعفونی کردن جاهایی مانند میز کار و پیشخوان مغازه استفاده از محلول یک به 50 آب و وایتکس کفایت می‌کند.  

مرادنی تاکید کرد: همانطور که گفتم، در حال حاضر آمار مراجعان مسمومان با الکل به بیمارستان لقمان افزایش پیدا کرده است. باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت بگیرد تا مردم بدانند، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده‌ای که اگر با پایه الکل متانول باشد، ممکن است باعث مسمومیت و مرگ آنها شود و در شرایطی که تمام بیمارستان‌ها درگیر بیماران کرونایی هستند و امکانات برای رسیدگی این بیماران کم است، نباید اقداماتی انجام داد که زحمت مضاعف هم برای خود افراد و هم کادر درمان و جامعه ایجاد کرد. 

ارسال محتواهای آموزشی به منازل دانش‌آموزانِ استثنایی

«سید جواد حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات آموزش به دانش‌آموزان استثنایی و با نیاز ویژه در پی تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا گفت: در خصوص آموزش از راه دور برای کاهش شیوع کرونا در سه قلمرو آموزشی، پیشگیری از ابتلا به کرونا و فعال کردن فناوری‌های نوین برنامه‌ریزی کرده‌ایم. طبیعتا بخشی از دانش‌آموزان ما نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی_حرکتی هستند که ضریب هوشی معمولی دارند که بهترین راه برای آنها این است از شبکه آموزش برنامه‌ها را دنبال کنند، البته از روز گذشته زبان اشاره نیز به آموزش‌های تلویزیونی اضافه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد می‌شود، خانواده‌‌ها برنامه‌ها را ضبط کنند تا دوباره اگر نیازی بود دانش‌آموزان از آن استفاده کنند. نکته دیگر این است که ما دانش آموزان نابینا، ناشنوا،‌ معلولان جسمی_حرکتی، ناتوان ذهنی،‌ اتیسم و دانش آموزان با مشکلات یادگیری داریم که برای تمام این گروه‌ها محتوای آموزشی تدریس شده به صورت لوح فشرده در نظر گرفته شده است که برای مقاطع ابتدایی به مدارس ارسال شده است و آنها نیز این بسته‌ها را به خانواده‌ها داده‌اند.

حسینی اضافه کرد: برای متوسطه اول و دوم نیز برخی از دروس را تهیه کرده‌ایم تا الان نیز 13 درس افزار، لوح فشرده و محتوای آموزشی را به استان‌ها فرستاده‌ایم که به خانواده‌ها بدهند و از این طریق مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دو استان کرمان و خراسان رضوی پایگاه مجازی آموزش را راه‌اندازی کردیم که مثل شبکه آموزش است و معلمان در آن یک سری دروس تعیین شده را آموزش می‌دهند و دانش‌آموزان از این پایگاه‌های مجازی استفاده می‌کنند. برنامه‌های این پایگاه مجازی نیز برای سایر استان‎ها بارگذاری می‌شود تا آنها نیز از آن محتوا بهره‌مند شوند.

خانواده‌‌ها برنامه‌های آموزشی تلویزیونی را ضبط کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: تمام مدارس ما در این ایام با حضور مدریر مدرسه و کادر آن باز است و مدارس مجازی ما را مدیریت می‌کنند. در کنار اینها ما به دلیل اینکه سرویس ایاب و ذهاب داریم، محتوا‌ها و تکالیف را توسط سرویس ایاب و ذهاب به خانواده‎های دانش آموزان می‌رسانیم. همچنین نیروهای توانبخشی ما نیز خدمات توانبخشی را در این ایام به خانواده‌ها آموزش خواهند داد و گاهی هم حتی به خانه‌های آنها می‌روند و کارهایی که لازم است برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه انجام می‌دهند.

حسینی بیان کرد: علاوه بر اینها حدود 740 مرکز اختلالات یادگیری داریم که به دانش آموزان در امر یادگیری کمک می‌کنند و دانش‌آموزان دیرآموز را تحت پوشش داده و به آنها آموزش می‌دهند. همچنین 15 مرکز مشاوره و راهنمای خانواده داریم که خدمات مشاوره‌ای را به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از قبل یک طرحی با عنوان آموزش منزل محور داشتیم که از طریق شبکه مجازی عملیاتی می‌شد. آموزش منزل محور برای دانش آموزانی است که معلولیت‌های جسمی_حرکتی شدیدی داشته و امکان خروج از منزل را ندارند، برای هر دانش‌آموز سرانه‌‌ای معادل شش میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده تا به آنها تبلت و امکانات جهت آموزش ارائه شود. تا به الان دانش‌آموزانی داشتیم که به این شکل آموزش داده شدند و اما اکنون تلاش داریم سطح آن را در کشور افزایش دهیم.

حسینی گفت: یک طرح دیگر با عنوان (Mobile Learning)  یا آموزش همراه و پایدار داریم که معلم و دانش‌آموز می‌توانند به صورت تعاملی در آن به آموزش و یادگیری بپردازند. علاوه بر این با توجه به  اینکه بخشی از دانش آموزان آموزش تلفیقی و فراگیر دارند یعنی دانش آموز استثنایی هستند که در مدارس پذیرا درس می‌خوانند؛ طرح ندای همراه را در نظر گرفتیم تا مشخص شود، دانش‌آموزان استثنایی چطور با این مدارس همراه شوند، البته مشاوران در این زمینه هم به خانواده‌ها و هم معلمان خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یک سری از دانش‌آموزان هستند که نمی‌توانند از بسته‌های محتوای آموزشی استفاده کنند، یعنی ممکن است کامپیوتر یا اینترنت نداشته باشند، معلمان با حضور در مدرسه به صورت تلفنی به آنها آموزش خواهند داد. یک نرم افزار دیگر نیز در 20 آیتم تهیه کرده‌ایم که به همه مدارس ارسال شده تا مشخص شود، مدارس در چه سطحی کار می‌کنند و با هم فعال و هماهنگ باشند.

محمدرضا راه‌چمنی بر اثر بیماری کرونا درگذشت

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و نماینده ادوار مجلس امروز در اثر بیماری کرونا درگذشت.

تکذیب نقل‌قول از وزیر بهداشت درباره تفاوت ویروس‌کرونا در ووهان و ایران

سخنگوی وزارت‌بهداشت تاکید کرد که اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره مطالب مطروحه توسط وزیر بهداشت در جلسه امروز با نمایندگان صحت ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور گفت: وزیر بهداشت در جلسه امروز خود با نمایندگان مجلس، مطلبی در مورد تفاوت ویروس کرونا در ایران و ووهان چین، عنوان نکرده و مطالبی که به نقل از وزیر بهداشت مطرح شده، کاملا کذب است. او ادامه داد: از اولین روزی که نخستین مورد مثبت از ابتلا به کووید۱۹ (کرونا ویروس جدید) در کشور مشاهده شد، روند اطلاع‌رسانی و ارائه اخبار صحیح به جامعه در دستور کار وزارت‌بهداشت قرار گرفته و با تشکیل کمیته روابط عمومی و اتاق خبر با حضور خبرنگاران رسانه‌های مورد تایید در کشور، آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ به صورت روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قرنطینه شهر چابهار صحت ندارد

از ساعاتی پیش خبری مبنی بر قرنطینه شهرستان چابهار در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود‌ که برای تایید و یا تکذیب این خبر به سراغ روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان رفتیم. سالارزهی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: تا این لحظه تصمیم قطعی برای قرنطینه کردن شهر چابهار در پی شیوع کرونا اتخاذ نشده و این خبر صحت ندارد. وی گفت: محدودسازی باید انجام شود اما هیچ خبری مبنی بر قرنطینه شدن چابهار تا این لحظه به دست ما نرسیده است.

لغو سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم رضوی

دفتر رهبر انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر رضوی برگزار نمی‌شود. به گزارش ایلنا، دفتر رهبر انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، امسال به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.

متن اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات و خودداری از سفر و خارج شدن از شهرها با هدف جلوگیری از گسترش بیماری، مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام برگزار می‌شد، امسال برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.

امید است با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با توسل و التجاء به درگاه پروردگار متعال، هر چه زودتر عافیت قرین مردم عزیزمان شود. همچنین از خداوند متعال شفاء و سلامتی برای مبتلایان این بیماری را مسألت می‌نماییم.

کشور‌های درگیر کرونا باید مدارس را تعطیل کنند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: کشور‌های درگیر کرونا باید مدارس و فعالیت‌ها را تعطیل کنند. به گزارش ایلنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: کشور‌های درگیر کرونا باید مدارس و فعالیت‌ها را تعطیل کنند. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده به کمک‌هایمان به کشور‌های درگیر کرونا ادامه می‌دهیم. همچنین عنوان کرده که بسیاری از کشور‌ها هستند که شمار مبتلایان را اعلام نکردند.

مدیران هلال‌احمر دو استان در قرنطینه

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از قرنطینه شدن دو مدیر هلال‌احمری به‌دلیل علائم مشکوک به کرونا خبرداد. به گزارش ایلنا، اسماعیل رمضانی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال‌‌احمر امروز دوشنبه در توییترش نوشت: «مدیران عامل جمعیت هلال‌احمر‌های استان‌های البرز و مازندران به‌دلیل حجم برخورد با مراجعه‌کنندگان و بروز علائم مشکوک به کرونا بستری و در قرنطینه هستند. در حال حاضر جانشین این افراد در استان‌های یادشده ماموریت‌ها و ظایف محوله را انجام داده و پیگیری می‌کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز