خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده تشکل‌های ایثارگری به رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۴۷

هشت تشکل‌ ایثارگری در قالب «شبکه ملی ایثارگران» که مسائل و مشکلات طیف وسیعی از اقشار مختلف آنان را پیگیری می‌کنند، با ارسال نامه سرگشاده‌ به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از نامه تشکل‌های ایثارگران آمده است:

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی دام ظله‌الشریف

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 با سلام و تحیات وافره و با آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون در مسئولیت خطیر و حیاتی ریاست جمهوری اسلامی ایران، به استحضار می‌رساند؛

شبکه ملی ایثارگران متشکل از ۷ تشکل ایثارگری ثبت شده به شرح ذیل:

 ۱ -  انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

 ۲ -  خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان نابینا)

 ۳ - انجمن راست قامتان جانباز (جانبازان قطع دو پا)

۴ -  انجمن جانبازان صبور ( یک پا قطع از لگن )

۵ -  انجمن ریه‌های خسته  (جانبازان شیمیایی)

۶ -  جمعیت آزادگان دفاع مقدس

۷ -  جمعیت فرزندان شاهدِ نواندیشِ خدمتگزار (فرزندان شهدا)

می‌باشد که به منظور تحقق اهداف، آرمان‌ها و منویات امامین انقلاب در دوران انتخابات ریاست جمهوری با حمایت قاطع از حضرتعالی نقشی بی بدیل ایفا نمود و پس از آن در صدد حمایت کامل و جامع از برنامه‌های دولت انقلابی و مردمی، به ویژه در حوزه ایثارگران برآمد. لذا در ابتدای امر با حمایت از انتصاب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی سعی داشت در چارچوب قوانین و مقررات مصوب و با همراهی ایشان، نسبت به احقاق حقوق قانونی ایثارگران اقدام نماید. یکی از اقداماتی که شبکه ملی ایثارگران به عنوان یک خدمت حیاتی و نه تسهیلات تجملی و لوکس، از ابتدا در نظر داشت موضوع خودروی مناسب با وضعیت جسمی و حسی حرکتی جانبازان بود که ضرورت این نیاز حیاتی بر کسی پوشیده نیست.

این تلاش‌ها که از دولت‌های قبلی نیز پیگیری می‌شد بعد از سال‌ها در دولت انقلابی و مردمی حضرتعالی تحقق یافت و بارقه امیدی برای تسهیل ایاب و ذهاب جانبازان با توجه به سالمندی آنان در جهت پیگیری امور درمانی و حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی ایجاد شد.

در ابتدای امر این اقدامات با حمایت آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی همراه بود. «مکاتبات و تأییدات ایشان با مجموعه‌های مختلف پیرو درخواست‌های شبکه ملی ایثارگران در خصوص مشکلات جامعه ایثارگری گواه این مدعاست که ثبت و ضبط گردیده است، اسناد و مدارک آن موجود است»؛ لکن به مرور زمان، عدم توجه و استفاده ایشان از خبرگان و کارشناسان مجرب و با سابقه در امور ایثارگران، عدم توانایی در تعامل سازنده و مثبت با جامعه ایثارگری و تشکل‌های مرتبط با آنان، رفتار نامناسب در رابطه با اعتراضات و مطالبات بحق ایثارگران موجب بروز فاصله‌ میان ایثارگران با مجموعه بنیاد شهید شده و به مرور عمیق‌تر می‌شود.

در ارتباط با دولت محترم مردمی و انقلابی، به‌ویژه جناب آقای دکتر مخبر، معاون اول حضرت عالی و عنایات ویژه و تأثیرگذار ایشان در برگزاری جلسات و پاسخ به مکاتبات و درخواست‌های قانونی و بحق شبکه ملی و صرف وقت در تأیید واگذاری خودرو به جانبازان در هیئت محترم دولت و دستورات لازم به وزیر محترم صمت و رییس محترم بانک مرکزی کاملاً  در اذهان جانبازان مشهود بوده و اقدامی قابل تقدیر و راهبردی تلقی می‌گردد.

 پیگیری‌های مکرر شبکه ملی ایثارگران در خصوص تسهیل در واردات خودرو و تأمین ارز مورد نیاز در جلسات متعددی که تاکنون با معاونین و مسئولان مربوطه در وزارت صمت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مجموعه‌های ذی‌ربط در حال انجام بود، به‌یکباره با ایجاد توقف مواجه گردیده است.

شبکه ملی ایثارگران از سال ۱۴۰۱ با مسئولین محترم وزارت صمت(وزیر محترم قبلی و فعلی وزارتخانه) با حضور معاونین و مسئولین مربوطه در بنیاد شهید نسبت به واردات خودرو جانبازان ۵۰ درصد به بالا جلسات مختلف و مستمر داشته است.

جلسه‌ای که می‌توانست نتیجه جلسات قبلی باشد و پس از مدت‌ها چشم‌انتظاری جانبازان مشمول طرح، آغازگر اقدامات اجرایی باشد را متوقف کرده و با ایجاد بن‌بست در مسیر پیگیری‌ها موجب نارضایتی و اعتراض جامعه ایثارگری گردیده است.

علاوه بر آن این اقدام غیر موجه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سیاست‌های حضرت عالی و تاکید بر مشارکت مردم و پشتوانه‌های مردمی، حساسیت به رفع گرفتاری‌های مردم، کار و عمل جهادی، پرهیز از بروکراسی اداری و عادی نشدن مشکلات مردم نزد مسئولان مغایرت دارد.

جناب آقای رئیسی، با تقدیم عریضه فوق، خواهشمند است دستور فرمایید به این موضوع سریعاً رسیدگی و تمهیدات لازم برای اصلاح رفتارهای مجموعه بنیاد شهید با جامعه ایثارگری فراهم شود.

اعلام می‌نماییم آمادگی کامل داریم راهکارهای برون‌رفت از مشکلات ایثارگران، اصلاح سوء مدیریت‌ها و ضعف مدیریت‌های بنیاد در خصوص خدمت به جامعه ایثارگری را تقدیم حضرت عالی نماییم.

با تقدیم احترام و امتنان؛

شبکه ملی ایثارگران کشور

۱۴۰۳/۲/۲۲

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز