خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت وام کم بهره و زمین ارزان به کارگران اختصاص دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۵۶۰

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: در شرایط فعلی با تورم موجود در کشور تنها راه خانه‌دار شدن کارگران دادن زمین دولتی و وام ارزان قیمت به این قشر است که دولت هرچه سریعتر بایستی اقدمات عملی انجام دهد.

روح الله تجری با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد کارگران قراردادی گلستان فاقد مسکن هستند و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از دستمزد کارگران صرف هزینه‌های مسکن می‌شود. با این وضعیت دستمزد، کارگران نمی‌توانند معیشت خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با تورم موجود در کشور تنها راه خانه‌دار شدن کارگران دادن زمین دولتی و وام ارزان قیمت به این قشر است که دولت باید هرچه سریعتر اقدمات عملی انجام دهد. متاسفانه وام ودیعه مسکن کارگران همچنان در بلاتکلیفی بوده و لازم است مجلس شورای اسلامی ورود کند.

تجری افزود: بیمه شدن کارگر از روز اول کار الزامی است و کارفرما باید وظایف خود را انجام دهد. ماده ۱۴۸ قانون کار می‌گوید همه کارگاه‌ها وظیفه دارند تا لیست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند.

وی بیان کرد: اگر کارفرما در بیمه کارگر قصور کرد فرد می‌تواند با اطلاع دادن به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی تقاضای خود را در خصوص مراجعه بازرس به محل کار اعلام کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی کارفرمایان قوانین را زیر پا می گذارند و رعایت نمی کنند و کارگران خود را به دلایلی مانند فرار از پرداخت سنوات و عیدی  بیمه نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: نبود امنیت شغلی و حقوق‌های پایین کارگران از جمله مهم‌ترین مشکلات کارگران در طول سالهای گذشته بوده است.کارگران با افزایش سرسام‌ آور قیمت مواد غذایی مواجه شده اند و وضعیت زندگی این قشر بسیار سخت‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز