خبرگزاری کار ایران

میزان فطریه از سوی نماینده ولی فقیه در گلستان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۶۴

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نماز عید و زکات فطره واجب است و کسانیکه را که تمکن مالی دارند و می‌توانند زکات فطر را ادا کنند واجب است.

به گزارش ایلنای گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با تبریک فرار رسیدن عید سعید فطر گفت: عید سعید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی وعید اطاعت و بندگی پس از یکماه روزه داری ،عبادت ،مناجات، تلاوت قرآن و سحرها در خانه خدا رفتن است. 

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: نماز عید و زکات فطره واجب است و کسانیکه را که تمکن مالی دارند و می توانند زکات فطر را ادا نمایند واجب است برای هر نفری را که تحت تکفل آنها است سه کیلو برنج یا گندم به عنوان فطریه ادا کنند.

امام جمعه گرگان افزود: با بررسی‌های  بعمل آمده میانگین هر کیلو گندم 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است که برای هر نفر به ازای گندم 60 هزار تومان محسوب می‌شود. در رابطه با برنج آن برنجی را که عامه مصرف می‌کنند برای 3 کیلو 150هزار تومان و برای آنهاییکه تمکن مالی دارند و می‌توانند برای هر کیلو بین 100 تا 120 هزار تومان در نظر گرفته شود که این امر با انتخاب خودشان است که برای 3 کیلوی آن بین 300 تا 360 هزار تومان حساب و عمل کنند. همچنین کفاره روزه غیر عمد مبلغ 12هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز