خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

حدود هفت هزار لوح هخامنشی سالم از ایران در آمریکا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۹

ما وظیفه داریم، امکانات اولیه و زیربنائی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و حتی در جهت اخذ تسهیلات، شرایط مناسبی را برای آنان با بانک‌ها ایجاد نمائیم.

ایلنا - گرگان: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده بین شش تا حدود هفت هزار لوح هخامنشی سالم در مرکز شهر‌شناسی شیکاگو آمریکا وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در گرگان، محمدعلی نجفی «در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: الواح هخامنشی که در گذشته از کاوش‌های متعدد به دست آمده بود، به دلیل اینکه در ایران امکان خواندن خطوط روی آن وجود نداشت، به مرکز شهر‌شناسی شیکاگو منتقل شده، اما پس از آن دادگاه آمریکا حکم ممنوع بودن خروج این الواح از آمریکا را صادر کرده است.
به گفته وی، در آن زمان بیش از ۳۰ هزار لوح به دست آمده بود که اکنون بخشی از آن‌ها شکسته و باید توسط متخصصین کنار هم قرار گرفته و با مواد مخصوص چسبانده شود.
وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در صدد رفع توقیف این اموال ایرانی در آمریکا هستیم که البته این مساله نیاز به زمان دارد.
نجفی در خصوص ارائه تسهیلات دولت به گردشگران خارجی نیز گفت: پیش از این در صدور ویزا بسیاری از گردشگران با مشکلاتی مواجه بودند که از آن جمله دیر صادر شدن ویزا‌ها بود و تمام برنامه ریزی‌های سفرهای آنان را بهم می‌ریخت که درصدد رفع این مشکل هستیم.
معاون رئیس جمهور افزود: همچنین با توجه به اینکه گروهی از گردشگران با تورهای مختلف به ایران سفر می‌کنند، نشست‌های متعددی با مسوولان تورگردی برگزار شده تا مشکلات آنان را هم برطرف کنیم.
به گفته وی، باید برای گردشگران خارجی شرایطی فراهم کنیم تا از حداقل امکانات موجود، استفاده مطلوبی ببرند.
وی اظهار کرد: باید شرایط رفت و آمد، استراحت و پذیرائی و سایر موارد را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن برای آنان فراهم کنیم.
نجفی یادآور شد: جلسات مشترکی در این خصوص با وزارت امور خارجه داشته‌ایم و یک کمیته مشترک با این وزارتخانه تشکیل شده که به طور جدی این موارد را بررسی و موانع را برطرف نماید.
نجفی در خصوص حمایت از بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در ظرفیت‌های گردشگری گفت: ما وظیفه داریم، امکانات اولیه و زیربنائی را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم و حتی در جهت اخذ تسهیلات، شرایط مناسبی را برای آنان با بانک‌ها ایجاد نمائیم.
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: باید مناطق نمونه گردشگری به این سرمایه گذاران و علاقمندان تعریف و معرفی شود و در کار‌ها و برنامه‌های این افراد از کاغذ بازی کاسته و امکانات را افزایش دهیم.
وی یاداور شد: بعد از این سرمایه گذاری، آنچه مهم است، استفاده از آن سرمایه است که وظیفه داریم به این بخش هم کمک کنیم، زیرا این امر باعثتشویق سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز